|
|
|
|---|---|
|
Tjenare medlemmar! Mitt första inlägg på det här toppenforumet! Som rubriken lyder så ska jag köpa en zf växellåda, passar den rakt av på min 325 icke vanos? Eller behövs det byte av kardan eller liknande? Hur vet jag att det är just en zf låda och inte en getrag? Finns det någon stämpel där det står zf? Jag är ganska ny på lådor samt min egen bil, så mycket vetenskap behövs tas in! Tack på förhand! | |
|
Ja du behöver byta kardan. Den ska vara från en en E36 med zf-låda. Du åker förmodligen på att skaffa nytt spakställ också. Finns på BMW och är inte jättedyrt. Passa även på att byta bussningarna också så får du fina lägen på lådan. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag köpte den igår, det jag vet är att jag behöver kardan från en 328 då lådan är från en 328. Spakställ? Jag hade tänkt mig ha shortshift också! Vilka bussningar menar du? Tack för svar! |
|
|
Tänkte på sakerna här: Länk Här har du till vilka bilar kardanen finns: Länk Kom ihåg att det är skillnad på grejor mellan likadana modeller. Det som sitter på en 328 behöver inte nödvändigtvis sitta på en annan 328. Fråga om mått om du ska få grejor skickade. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Är det alla bussningar? Länken funkade inte... Okej, vad är skillnaden på en vanlig kardan jämfört med 328ans? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.