|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det har i någon annan tråd, osäker på om det är här på Autopower eller på något annat BMW-forum, diskuterats huruvida F1x levereras med DVD- eller CD-spelare. Jag fick intrycket av den tråden att CD är standard men om man valt till Nav.professional så levereras bilen med DVD-spelare. Jag har ännu inte fått min bil, därav min fråga, men när jag sökte på bilens VIN hittade jag en kod som gör mig fundersam: S698A Area-Code 2 för DVD Kan jag anta att bilen är utrustad med DVD? Jag har varken nav eller TV-funktion. Den är dock utrustad med HiFi Professional DSP men det borde inte ha något med själva spelaren att göra, eller hur? Om en vecka, när jag hämtar ut bilen, lär jag får reda på svaret men det vore intressant om någon här kunde ge mig input redan nu. Bilen tillverkades 2012-06-25 och är en 2012:a. Hälsningar, mattisborgen73 | |
| Har du Nav Professional så är bilen utrustad med DVD. | |
|
Ja, det förstår jag men frågan kvarstår - varför har jag kod "S698A Area-Code 2 for DVD" om nu bilen inte levereras med DVD, eftersom jag inte har kod "609 Navigation Professional"? Hursomhelst, svaret kommer definitivt om en dryg vecka, när jag äntligen får hämta ut min efterlängtade bil... :-) /mattisborgen73 |
|
|
Mattias: Ah, jag läste slarvigt tyckte det stod att du hade beställt nav. Vad jag vet har ingen BMW-modell tidigare levererats med DVD utan Nav som standard. Jag har inte plåtkoll på MY12 av F1X, men det skulle vara märkligt. Frågan är om det bara är en standardkod som hänger med i VIN:et. Dvs bilen är av Europa-specifikation, så OM du hade haft en DVD så skulle den vara kodad till region 2. Det låter märkligt, men jag har svårt att se varför BMW skulle slänga DVD-spelaren. Den har definitivt inget med Hifi Professional att göra. Snart har du svaret :) |
|
| Min 3-serie -10 har kod S698A (Area Code 2) i utrustningslistan och den är utrustad med Professional CD, dvs ingen iDrive. Så den där koden betyder ingenting. | |
|
acey, Chris87: Ja, det är med all säkert som ni skriver - om jag hade haft en DVD-spelare i bilen så skulle den vara region 2-kodad. Min förväntning har hela tiden varit att det ska sitta en CD-spelare i bilen men det tändes en liten förhoppning, när jag gick igenom alla de koder som är knutna till bilen, att det skulle sitta en DVD där istället. Det har ju egentligen ingen betydelse eftersom jag har både Bluetooth och USB och med dagens media går det att få med sig betydligt mer musik än vad som går in på en DVD. Har dock sedan tidigare ett flertal skivor med musik som jag hade kunnat "återanvända"...därav den lilla förhoppningen... :-) Tack för er input! /Mathias |
|
|
Som svar på din fråga: du har koden för att man gjort det lätt för sig hos BMW och lagt in koden i den programvara du får med bilen - faktum är att du kan vara glad eftersom det innebär att operativsystemet är berett att ta emot signaler från eftermonterad DVD-spelare. :) 609:an hade du inte kunnat få med på listan eftersom det då även krävs hårdvara installerad. Å då kostar det pengar... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Narvselius: Bara 28.400:-... ;-) Tyvärr hade jag redan dragit över de 8,5 basbeloppen jag hade tillgängligt och skulle jag haft pengar kvar hade jag lagt dem på metallic, snyggare fälgar och helläder i den rangordningen innan navigatorn. Jag hade varit tokkörd på DVD:n oavsett... :-) /Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.