|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen inhandlat en e36 325i. Problemet fanns inte då jag provade bilen innan jag köpte den (provade köra lite hårt med den, acca på ettan, tvåan osv) Men nu ca 2-3 dagar senare då jag har fullgas på ettan så börjar den misstända och rycka på ettan vid 3000rpm+ om jag håller halvgas brukar det gå bra fram till varvstopp.. ibland tvekar den då jag växlar till tvåan och ger fullgas, men den brukar aldrig hoppa. problemet uppstår både kall som varm. Har läst på lite andra trådar här som har haft liknande problem (tändspolar, lmm, lambda osv) Är det någon som har tips på vad som kan vara fel? Hade allafall tänkt ta och kolla luftfiltret, köra i en flaska STP engine flush eller liknande. Mvh Jens | |
|
Problemet uppstår även då man far i gupp eller ojämnheter och ska dra på, även om man svänger ganska hårt i en kurva, det är som att det är då motorn är under belastning eller dylikt. Några idéer? |
|
|
Jag hade kollat ditt batteri också, så det är okej och klarar leverera som det ska. Är det väldigt slitet/trött, så kan det ge tendens till det du beskriver. Startar klockrent osv, men klarar inte av att ge när du börjar varva och den ska börja jobba. |
|
|
Hittade problemet.. Ett klammer efter luftmassemätaren var löst så den tjuvtog luft rejält på ett ställe, drog åt det ordentligt, nu går den klockrent.. Fast nu har ett annat problem uppstått.. den går för varm. :( |
|
| Blir den varm vid stadskörning eller landsvägskörning? Kan vara viscokopplingen till kylfläkten som är dålig. | |
|
Alpinabiturbo: Antar att du inte tittat under huven på en nyare BMW? =) Mig veterligen använder de numera enbart elektrisk kylfläktar. |
|
|
Lite osäker på vad det är som styr fläkten på e36, men den främre fläkten snurrar ej medans den bakre gör det. Ska då lämna in bilen på rep 7/8. Då skall vattenpump, termostat och fläkten kollas upp, tappade orken att göra det själv och har inte heller tid just nu! Återkommer om drygt en vecka. |
|
|
Det var impellern till vattenpumpen som gått! Nu går den superfint. Endast elhiss höger som jag vill fixa nu.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.