|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan man tänkas pruta på t.ex denna. Länk Priset översatt till kr ca 167kkr men om säljaren exporterar bilen istället så har jag i andra trådar fattat som säljaren får mindre kostnader dvs jag kan pruta... | |
|
Prutmånen på importbilar brukar vara beroende på hur priset är jmf med andra motsvarande bilar, dvs som hemma. Ligger den redan lågt är kanske prutmånen i bästa fall bara några hundra EUR. Har varit med om handlare i Tyskland som prutat allt mellan 0-10% som mest när jag frågat och begärt offert. Oftast brukar det mest lönsamma annars vara att köpa vinterhjul eller fälgar för priserna är riktigt låga i Tyskland. |
|
|
Tänk på att många "vinterdäck" i Tyskland är av sk. kontinentmodell och är inte godkända som vinterdäck i Sverige även om dom är M+S-märkta Läs mer om detta här: Länk Skaffa snygga fälgar, gummimattor etc som "prutmån" |
|
|
är som hemma då man kan få med grejer. Behöver ju vinterdäck så fälgar i alla fall kan man ju köpa i Tyskland om jag nu kommer så långt... Finns ju BMW i swe också till salu... Är detta en officiell BMW handlare? verkar stor i alla fall. Autohaus Isernhagen Fuhrbleek 48-50 D 30916 Isernhagen |
|
|
Tallviking: NTF blandar ihop "allvädersdäck" och dubbfria kontinentala vinterdäck. De sk. dubbfria kontinentala vinterdäcken är fullt godkända som vinterdäck i Sverige, de säljs som kompletta hjulsatser av de flesta BMW återförsäljare. Sen om NTF väljer att inte rekommendera dem är en annan sak. Handlar man hjulsatser på BMW i Tyskland har de faktiskt samma sortiment som BMW Sverige - men till helt andra priser. |
|
|
Nej, de verkar vara fristående BMW handlare. Rabatter är som sagt väldigt individuella och de är ofta väldigt små i Tyskland. Priserna är ofta satta så det är några hundra euros som man rabatterar (i bästa fall). /Anders |
|
|
Jag prutade 500 euro,oljeservice,samt nytt batteri hos BMW Munchen förra året när jag köpte min M3 Cab Så några jättesummor skall du inte räkna med Och farsan prutade 900 euro i våras när han köpte sin535iam-2011 Oxå hos aukt BMW handlare. Han fick oljeservice samt navin omprog till svensk språkversion |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.