|
|
|
|---|---|
|
Det började för några månader sedan med ett vinande ner jag gjorde större rattustlag i lägre farter. Ljudet har ej blivit starkare, känslan i ratten när man svänger har heller ej ändrats under denna tid. Efter att jag varit inne och handlat olja på Mekonomen var servostyrningen helt borta, även det vinande ljudet. Är det bara att byta pump som gäller? Något man klarar själv om man har tummen någorlunda rätt? Såg att dessa kostade 3500 på Schmiedmann. Duger en beg.? // Philip | |
|
En servopump är simpelt att bytta, kan dock vara trångt men själva bytet är simpelt. En beg duger säkert fint. Fast nytt är alltid nytt. |
|
|
Jag bytte själv för c:a 2 månader sedan. Tog c:a 20-30 minuter. Köp en på skroten (pick and Pay). Gav själv 50:- för min. Fördel är att de ser likadana ut på en massa modeller. (tog själv från en 520, men fick byta hållaren på servopumpen). Byter hellre 10 gånger än ger 3-4500 tusen för en ny. |
|
| Köpte spritt ny på ebay för 950 kr ink frakt hem till dörren, värt varenda öre. | |
|
Tänkte att jag skulle beställa en ny från Ebay.de. Då får man en ny för samma pris som en begagnad här hemma. När jag söker upp pumpen till min bil får jag fram reservdelsnummer: 32416760034. När jag söker på detta nummer på Ebay.de får jag inte fram att denna passar till just 320i utan snarare alla andra typer av e46. Är det bara att köra på och tro att det passar? |
|
|
Ja det tror jag. Tog själv från en 520 till min. Pumpen är samma, men det som skiljde var fästena. Fick flytta över de fästena som satt på min egen pump. Men köper du ny pump tror jag inte du får fästena med ändå. Tänk bara på att ha en stor torx till hands och de satt hårt, men det gick. Har man skruv städ till hjälp, så är det inga problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.