AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
480

Skumt ........

**
117
** 325 **
325, 1993
Har märkt att min bil ibland inte reagerar som den ska vid gaspådrag, oftast verkar alla 192hk finnas där men ibland känns det som den bara varvar men inget händer, den slukar också mer bensin än vanligt, vad kan detta bero på?

:!
Jompa
Jag kanske bara inbillar mig men jag tycker att min 328 uppför sig på samma sätt

BMW= Bäst Man Wäjer
Samma med min förra M3 -95 efter chippning: Firman som chippade satte in nån brytare som störde av elektroniken och vips!
Daytona_micke
tjenis!!
Du kanske ska kolla vanos:en!! Den som håller reda på
hur bilen ska gå på tomgång samt på de låga varven när
den får arbeta... haré
**
117
** 325 **
325, 1993
tack, ska kolla det

Stog inne på BMW och väntade att få köpa lite sprutfärg till min kofångare.....

Då stod det en kille före mig som hade problem med sin M3:a (E36). Den gick dåligt på låga varv, det verkade precis som om inte all effekt fanns där sa han. Dom hade kollat upp bilen på verkstaden och hittade att vanosen var kass. Ett byte av dessa skulle kosta 15000kr, sen minns jag inte om arbete tillkom....
Det skulle visst vara rätt vanligt att vanosen gick sönder för dom hade bytt ett antal innan!!!!
Bilen hade bara gått knappa 8000mil.........

Tur man inte har vanos i sin 92:a =)

Mvh
Patrik 325i -92
**
117
** 325 **
325, 1993
njae, tror nog inte att det är det felet jag har, känns mer som det skulle saknas några kusar bara.
Kan ju iofs vara kliman som tar några, ska också ta och byta bränsle filter och kolla spridarna ( har fått tips om att det kan var det som behövs ). Effekt har den men som sagt verkar några av kusarna vara på bete :)

Det skulle kunna vara spjällägesgivaren som behöver bytas.
Min 325i E36 '92 kändes som du beskriver - den varvar ut, men det kändes inte som en spark i ryggen precis.
Spjällägesgivaren sitter på sidan av trottelhuset, och kostar endast 641:- inkl. moms till 325i E36 på BMW.
Sammy Lundin
uppnår den samma arbets temp som innan? annas kan bensin problemet va termostaten. då automat chokar den lite när den vill och det ökar förbrukningen och till viss del gången på motorn oxå såklart. kolla upp det, kostar knappt

MAX power
**
117
** 325 **
325, 1993
japps inget fel på tempen.

**
117
** 325 **
325, 1993
oh2000: hur fick du reda på att det var spjällägesgivaren som var pajj ? Diagnos eller ?

Man kan mäta upp ifall motståndet (ohm) ändras i den, när man vrider på kontakten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.