|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara varför siffrorna på bensinförbrukningen för 728iA varierar som den gör mellan årsmodellerna? 2001 ska den helt plötsligt dra 1.00 vilket är mindre än 528? | |
|
Kanske annan körcykel, mätmetod? Fast variationen i förbrukning är ännu större mellan förare och körsätt. Det enda intressanta är hur mycket just din bil drar när du kör, eller hur? Mvh, mrMPOWER |
|
|
Nej, det viktiga är att förbrukningen mäts på samma sätt så man kan jämföra. Att förbrukningen i praktiken är högre är jag fullt medveten om. Jag undrar varför det finns 4 olika siffror på samma motor mellan 1996 till 2001. |
|
|
Dubbelvanos from -99 påverkar. Sen gissningar: Finjusteringar på tex motorstyrning och växellådsstyrning |
|
|
Jag tror inte den drar mindre än 528, det låter åtminstone svårbegripligt. En 728 är väl 300 kilo tyngre när resten är väldigt jämförbart? Om man jämfört en E38 manuell med en automat så kan det förklara mycket, min gamla 528iT manuell snittar kring 0.95 (som jag kör), medan min 540iAT (också en E39) vill ha kring 1.20 - 1.25. |
|
|
Jag pratar bara automat. Gå in och kolla själva, Vanos i all ära men dom där siffrorna inger ingen logik över huvud taget? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.