AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.628

Info om denna US Import M3E46

Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Har varit till salu en längre tid. Tycker att höger framskärm missar lite mot stötfångare eller är det jag som ser i syne?

Länk
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har varit uppe ett par gånger före så sök... Men detta säger lite i alla fall Länk
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Aj fan, Missade det totalt. Någon som varit i kontakt med säljaren eller kikat på bilen? Är det bara lagat ordentligt så kanske man törs köpa om priset är rätt.
Jag har mailat säljaren och länkat USA länken och frågat hur lagningen har gått till osv.

Men har inte fått något svar.
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Har pratat med säljaren och han har köpt den i Tyskland men behövde bullerintyget som det är krav på US import. Han sade att den varit lite krockad i fram men att inga kuddar löste ut.
Skall vara original BBS med 5mm kvar på bakdäcken.
Ingen servicebok eller carfax.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad menar du med "ingen carfax"? Den går ju enkelt att köpa själv via VIN WBSBL93413JR24022

-------
//Lövet
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Han hade inget själv vilket jag påpekade när han sade att det inte finns servicebok på bilen.
Är det ingen som befinner sig i Göteborg som vill kika på bilen?
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
jag vet ju att moderna bilar ska skrynkla sig för att ta upp energin , men att kalla det "lite krockad fram" är väl lite att ta i...
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Ha ha ha, Jag håller med. Lite krockad är ju inte att överdriva i alla fall.
Oavsett vilket så är jag lite sugen men inte för de han begär.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Skulle nog också säga att den är lite krockad, hade de varit värre hade jag dragit mig från att köpa den om den nu är korrekt lagad.
Längst fram på rambenen sitter de sk. studsdämpare som sticker fram nån dm, sen så är rambenen konstruerade att vika sig längst fram i topparna.
Förmodligen var hastigheten inte mer än 50km/h om de var ett fast föremål. Och att airbagen inte har löst kan ha berott på att man har snurrat eller inte kommit frakt på.
Skadan vänster bak stödjer de första, dvs att man fått sladd skrapat i något sen gått in i ett räcke eller liknande...
Är den seriöst lagad så är den inte sämre än någon annat us import.
Dvs riktad och de krokiga på chassit är bytt på dom punkter bmw tillåter att man kapar och svetsar...
Så de kan mycket väl vara ett fynd för den som har tid att granska arbetet lite djupare...
Lite konstigt att den inte har blivit lagad i usa, vad får man ge för en i usa? Kan ju vart en oförsäkrad iofs...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.