|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon som har koll på E28:an. Skulle vilja veta om man kunde få M-paket till 528:an, och i så fall vad som ingick. Jag har nämligen en 87:a som har kjol/spoiler-paket, vinge, Shadow-line (tror jag i alla fall...) och TRX-fälgar. Invändigt däremot har jag vanliga stolar och fyrekrad "buss-ratt". Har min bil då ett exteriört M-paket eller vad? | |
|
I M-paketet ingär följande: -frontspoiler -bakkjol -vinge på bagageluckan -sidokjolar (trösklar) -sidoskärmbreddare i plast Hade det själv på min 528i -86. Man kunde säkert få ett M-paket ditsatt på bilen när man köpte den ny, men det har inte sålts några M528 såsom M535 såldes. En kommplett M-utrustad bil har dessutom M-sportstolar+ratt. Sen är väl chassit mer sportigt... Finns säkerrt mer som någon E28-kunnig kna berätta =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
| Om man har sportchassit, är det då bara dämparna som skiljer eller är det mer än så? | |
|
Sportchassit innehåller andra dämpare, fjädrar och andra bussningar i bärarmarna. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Hur ser sportratten ut? Jag har en tre-ekrad go sak, kan det månne vara en sådan? Lätta inte på högerfoten! |
|
Gemini__ |
---->*Bumse* Länk Mvh: Thomas |
|
Okej, då var det inte det jag hade.. =) Lätta inte på högerfoten! |
|
Gemini__ |
ajfan =) Det finns en annan variantsom jag har sett, kan det vara denna som du har månntro? Länk |
|
Japp, det stämmer gott, den modellen är det. =) Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Visserligen lite "off topic" men tänkte höra om man behöver front&bak plåt vid montering av ///M paktet har för mig att man kunde skippa frontplåten men hur var det med bakplåten??? //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Frontplåten ska bort annars går det itne att montera. Den sitter endast med några skruvar, så något större jobb blir det inte. Bakplåten kan man däremot behålla. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Måste man ha bakplåten??? Då jag håller på att renovera E28an så undrar jag eftersom min börjat rosta och jag måste köpa en ny om den nu skulle behövas... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
vet att när jag hjälpte en polare att sätta på hans bakkjol så behöll vi plåten på därbak. Man kan säkert skära av den för att "lätta" bilen lite...annars behålla...den syns ju ändå inte! ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Det är väl bara att testa sig fram då... Föresten tompas dina vita blinkers passade bra... Men nu ligger dom på hyllan och väntar på attt bilen blir klar... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Låter ju bra ;) Tycker vita blinkers på e28 gör stor skillnad... Känns tungt att jag har sålt ut allt ur mitt garage som hade med E28 att göra! Funderar på att köpa en 528i igen nu till vintern kanske och ha som andrabil, vi får väl se =) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Det gjorde en grym skillnad på min bil... Den är ju Polarismetallic så det vart ju lite "cleanare" i fronten... Just nu så håller jag på å byter motor i den, ska i en 323i motor... Sen ska jag rostlaga och hänga på M paket... Sen i framtiden blir det fälgar och trim... Är helnöjd med bilen och skulle jag sälja den skulle det bli till förmån för en annan E28 eller en E34... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
tompas: Du är inte intresserad av att köpa min skönhet kanske? =) Du kan få med reservdelsbilen om du vill också! |
|
|
Bumse: Nej tack... Väntar nog till vintern. Då kanske det blir 528 igen om plånboken tillåter. Inte lätt att vara fattig student=( ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Det är sant.. =( Lätta inte på högerfoten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.