|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som rubriken säger problem med min 523a. Det hela började när jag köpte bilen, den gick som en påse skit. Undrade vad det kunde vara så läste av felkoderna på en verkstad. Det visade sig att kamaxelgivaren vart fel på. Beställde hem en och bytte, och det funkade. Men när bilen har stått under natten eller en längre tid, så går den lika illa som innan, tills det att motorn är varm och man startar om den. Då går den igen som den ska. Det andra lite större problemet som jag ser det är att den hoppar ner på mindre cylindrar, ingen aning om hur många, men den rullar iallafall inte på 6, så jag måste stanna och starta om den för att det ska bli normalt igen. Felkoderna visar inget. Någon som har erfarenhet av något av felen eller som bara kan ge spekulationer? Tacksam för alla svar och funderingar, då jag inte kommer någonstans på egen hand! MVH | |
|
Orginal eller pirat givare? Det lär inte lönas att prova med priatgivare. /// Kristian |
|
| Detta vart nog en privat givare, köpte den från Schmiedmann, är det värt ett försök med en original? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.