|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet hur man skall få en Iphone 4 att fungera via USB kabel till bilen så spellistor osv kommer upp i Idriven? Jag har testat med originalkalbeln som följer med telefonen, då kommer meddelandet läser upp o sedan stöds ej. Bilen skall ha stöd vad jag vet för Smartphones...så står det i mina papper iaf. Tacksam för tips. PS! Skall köpa en snap in adapter, men det skall funka denna väg också..eller?! RB | |
|
Vad jag vet funkar det endast med den anslutningskabel du kan köpa från BMW, inte med kabeln som följer med telefonen. /J.I |
|
|
Hade en liten känsla av det, får kolla med BMW i morgon. Tackar! RB |
|
|
Det stämmer att du får bege dig till BMW. Tyvärr samma sak med Audi m.fl München |
|
| Har testat i en X3 och där får jag upp Cover Art etc. (har dock inte provat egna spellistor) genom att koppla in en iPhone med en vanlig USB-kabel i USB-porten som finns i facket under armstödet. Om du har försökt ansluta genom USB-porten i handskfacket så är det fel, den som ska användas är den under armstödet. Har dock inte erfarenhet av X5/6 så det är möjligt att det krävs en särskild adapter. | |
|
Fina fisken! RB |
|
|
Kollade nu i manualen till årsmodell -10 och där omnämns en särskild adaper för att ansluta till USB porten i armstödsfacket (som för övrigt är extrautrustning). Länk Om det inte fungerar att ansluta med vanlig USB-kabel så beklagar jag att jag väckte falska förhoppningar :-( |
|
| Köp inte på BMW köp från Ebay. Kabeln du behöver hittar du här. Länk :) | |
|
Får nog surt öppna plånboken för en kabel. RB |
|
| Såg du mitt inlägg? Kabeln kostar ca 15 dollar. Kom igen.. Knappt 100:- | |
| Ja på Ebay ja, men i Sverige 639:-. Fick ladda om batterierna till pacemakern! | |
| Precis. Därav anledningen att köpa den från ebay. Köpte precis likadan, helnöjd. | |
|
Köpte en kabel från Amazon i dag, 186:-. 639 kr hos BMW. Skönt att spara pengar *L*! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.