|
|
|
|---|---|
|
Var ska jag fylla på olja i min E39 automat (grön skylt)? Sitter pluggen krångligt till? Höger, vänster sida? Torx eller vanlig bult? | |
| Ska man komma åt den ovanifrån eller under? | |
kri.84 |
Sitter inte krånglit till, den sitter på vänster sida på tråget rätt nära den gröna skylten med insex. Hissar du upp bilen ser du det direkt. |
| Ok. Jo den jag såg kanske var en insex då. Ganska nära tråget. Tycker bara den borde sitta högre upp på lådan. Är det inte avtappnings-pluggen? | |
kri.84 |
Ja den sitter inte speciellt långt upp, kollar du lite ser du avtappningspluggen också. Kommer inte ihåg exakt hur avtappningspluggen sitter, men den sitter ju lågt så man ska få ur all olja. Gå in på "gör det själv" sen "mekartips" och sök på nivåkontroll så står det hur du ska göra för att få rätt nivå :) |
|
När man väl kommer på plats å ska komma till skott så, upptäcker först att nån tönt varit framme å lånat M-märket från bakluckan. Nåja, inte hela världen. Kör upp bilen på pallbockar, när man ser ett litet drippeli-dropp underifrån. Genomskinligt, luktar diesel.....hmm. Stooor fläck under bilen. Till å laga soppa-rör först då. Nåväl. Ursäkta om det tjatas men, är detta pluggen för påfyllnad: Länk Tänkte använda vanlig olje-kanna vid påfyllningen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.