|
|
|
|---|---|
|
Jag sökte ett lastskydd till min E61 och åkte glad i hågen till en lokal BMW verkstad. Killen bakom disken kunde inte hitta något efter ca. 10 min letande i sin dator. Tyvärr - du får försöka hitta något icke BMW tillbehör blev svaret. Väl hemma satte jag mig vid datorn och googlade på lastskydd E61 och efter 5 sek hade jag hittat en komplett tillbehörslista till E61 från BMW. Där fanns givetvis ett original lastskydd med för 350,-. En annan berättelse jag kan förmedla är när jag nyligen var i Schweiz med bilen och plötsligt fick indikation att en lampa var trasig. Jag åker således till närmsta BMW verkstad och blir mött i dörren av en kille som först hälsar mig välkommen och frågar efter mitt ärende. Han lyfter genast telefonen och kollar med verkstaden och meddelar att de kan hjälpa dig direkt. Han erbjuder mig en espressokaffe och ber mig sätta mig ner och vänta, 10 min senare kommer han tillbaka och bilen är klar. 500,- inkl arbete för att byta parkeringsljusets lampa fram. Det är skillnad här i världen !! | |
| SANT........ | |
|
En fråga.. vad hade du förvänta dig när du lämnar in bilen för ett lampbyte??? Och hur bra de hittar i sin reservdelskatalog beror enbart på personen bakom datorn och hur erfaren denna är på att navigera bland alla delar och kategorier. Bara ta ett reservdelsnummer med sig nästa gång när de kommer till udda saker.. |
|
| Ett lastskydd är väl inte särskilt udda? | |
|
Ingen som reagerar på att det ska kosta 500 kr för att byta ett p-ljus? Historien i Schweiz hade haft en bättre klang om de helt enkelt bytte lampan, bjöd på en kaffe och du kunde köra vidare. Nu är detta inte på något sätt unikt för BMW, men det verkar vara på väg att bli allmänt accepterat! |
|
| P-ljuslampan kostar väl runt 300:-? | |
|
@gOry: Att allt beror på hur engagerad personen bakom disken är, om man lyckas hitta det jag hittade på 5 sek tycker jag handlar om attityden mot kunderna och framför allt hur man ser på sitt jobb. @acey: Jag förväntar mig inte att något skall vara gratis - varför skulle det vara det ?? Jag betalar gärna för material och arbete om man blir bemött på ett trevligt och proffsigt sätt. Jag tänkte först bara köpa en ny lampa och byta själv, men deras attityd fick mig låta dem göra det åt mig. |
|
| eller hur - det handlar nog mkt om attityden till sitt jobb och sen hur van man är vid jobbet och vet vad man kan och får göra, ibland tar det nog tid innan man är med i matchen på sitt nya jobbb även om det kan gälla enkla saker. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.