|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in kärran på en vaxning varvid de har lyckats penslat över ny klarlack över lacken, ej enbart där det var stenskott. Skall tillbaka om tre dar och rubba bort detta. Är det rätt sätt? Vad göra? | |
ferraripeter |
Rubba??? våtslipa blir det nog Peter |
|
Jag fick inte komma in förren söndag till Bilvårdsfirman för att ta bort klarlacken som han lagt ut någon cm runt varje mindre stenskott som ej gått igenom grundlack !?! Hur kommer de att kunna få bort klarlacken utan att lacken under tar stryk? Har de gjort rätt eller har de haft noll koll? Tackar för svar. |
|
|
Hej! Jag lämnade in min bil på lack för en åtgärdning av en sidokjol. Då lyckades rötägget stänka klarlack på hela bilen då den är totalt sträv överallt på lacken! =( Men började ju undra då 8 lager med vax ej fungerade och nog tyckte man det va skumt eftersom bilen veckan innan va jätte len i lacken. Så nu blir det väl hårdpolish eller rubbing med maskin antar jag =( Mvh Tobbe |
|
|
Hej För att ta bort och jämna ut den extra klarlack som man lagt på din bil så behöver du våtslipa med 2000 våtslip papper och stålklots. Arbeta med diagonala rörelser fram och åter, håll hela tiden ytan våt med tex en blomspruta. kolla av med fingertopparna så gått du kan att det känns jämnt och bra, polera sedan området, vaxa, klart! OBS!!! INTE GRÖVRE ÄNN 2000 KORNGROVLEK, GÄRNA 3000. mvh Björn.N |
|
|
Tackar för svaren! Bilvårdsfirman lyckades få bort överflödig klarlack idag! Phuuuuuu. De andvände en rengöring för metalic (turtle) varje fläck krävde ca 3 min polering! Resultatet blev helt ok, och de fick med all rätt svetas i nån timme |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.