|
|
|
|---|---|
|
jag funderar på hur jag ska göra med fronten på mitt nya hobbyprojekt, en svart 740 iL: Jag har en svart Alpina-spoiler som ska hängas på, en frontspoiler tycker jag personligen lyfter bilen mycket, på ett diskret sätt. Packningarna till strålkastarna och ena täckglaset har jag köpt och ska byta, men ska man i samma veva ändra färg på strålkastarens insida till silver, som på vissa chromeline? (det är en plastbit som går kring båda reflektorerna - svart standard, silver som tillval original). Så här såg min förra 740 ut med Schnitzer spoiler, silverlyktor och angel eyes: Länk Vad ska man ha för färg på blinkers - orange, vita, klarglas eller rökfärgade? Det beror på hur man gör med strålkastarna anser jag, snyggast är om blinkers och strålkastare går i samma stil. Bakljusen blir SJÄLVKLART klarglas med kristallvit blinkers, men fram är jag mer osäker. Ska man pröva orange blinkers? Det kan vara rätt snyggt på en svart bil: (se bilden) Länk Ska man pröva svarta njurar, eller blir det för mycket på en E38? På min bil är lacken väldigt fin, inte ett enda stenskott i fronten - men njurarna är lite "fladdriga", behöver ändå bytas. Jag tycker själv det är kul att göra små förändringar på en bil, det gäller bara att få harmoni -- att allt hänger ihop. Och alla dessa modifieringar jag talar om är enkla "påhäng", kan återställas till original på 15 minuter -- så inga korkade kommentarer om att "förstöra bilen" tack... :) Vad tycker du?? (länka gärna till bilder) | |
|
Min första känsla är svart med vita blinkersglas eller silver med orange blinkersglas. Till sist är det ju Du som skall njuta när du kommer ut o ser din bil och tänka "Gud va snygg den är" :) Jag tycker att kromet på en BMW skall hållas till ett minimum av detaljer som tillsammans och var för sej höjer det exklusiva, i synnerhet på en svart bil. Känns det rätt för dej så blir det rätt oavsett vad vi andra tycker, det är min åsikt =) Mvh Göran Min bil Länk |
|
| Lasse den sista bilden du länkade till fick då mig att dreggla av habegär :) | |
|
Tack för svar! Och du har rätt: det är jag som ska trivas med den! Jag har rätt stark vilja och står för vad jag gillar - men jag tycker det är kul att bolla idéer med er andra! :) Det lutar åt svart med angel eyes och rökfärgade blinkers. Svarta njurar (lätt att byta om jag skulle ångra mig). Viktugt är finishen - orange framblinkers kan vara snyggt, men då ska det vara blanka och fina glas - inget halvmatt, repigt och skabbigt som det tyvärr så ofta är. Kromade lister kring fönstren och sidorna är enormt snyggt på en svart bil med svagt tonade rutor (som det blir med gardinerna) - snygga kontraster. Men det är ju modernt just nu, så det kanske är därför jag tycker så? Vad som är modernt går ju i vågor - om fem år är nog shadowline inne igen. |
|
|
Theoneandonly: ja visst är den ball! Jag tror det är samma bil som den här: Länk Pimpad - javisst, men smakfullt - sänkt och med fälgar, men utan onödigt bling. :) |
|
|
Är inget fan av svarta njurar på E38, däremot på en svart E34 med breda fronten är det galet snyggt :) Gillar de helkromade 750-njurarna bäst på E38. Men som du säger är det ju snabbt återställt så kan vara kul att prova. Tycker chromelineinsatsen i strålkastarna är riktigt snygg också. |
|
|
Jag tycker att svarta njurar kan va snyggt, men det är absolut inte "cleant" enligt mitt tycke, ska man ha svarta njurar då ska man köra hela gangstertemat. Blinkersen på E38 har diskuterats förut, verkar va svårt att hitta några som harmonerar med strålkastarna, vissa karossfärger gör det än mer svårare. Jag tycker nog att en blank fräsh orange gör sig snyggast på E38, speciellt om bilen är svart. |
|
|
Nej, jag håller med -- det är inte cleant. Men det är lustigt vad man svänger själv -- för sju år sedan när jag köpte min första 740 så prövade jag med 750:ins kromade njurar (ribborna kromade i framkant), men plockade bort dem efter någon vecka då jag tyckte kromet blev för mycket -- det räcker med kromet i ramen men ribborna ville jag ha svarta. Och nu har jag en kolsvart X5 med svarta njurar, och en absolut kritvit E39 Touring shadowline med svarta njurar -- och jag tycker det passar jättebra på båda dessa. Det här är inte min, men den ser exakt likadan ut - samma fälgar, samma färger: Länk Jag vet att då - för sju år sedan - skulle jag ALDRIG kunna tänka mig svarta njurar på en E38. Men nu är jag inte lika säker. Det beror på resten av bilen. Allt måste hänga ihop, och det beror dessutom mycket på karossfärg, shadowline m.m. Jag gillar faktiskt de oranga blinkersen på den svarta E38:an. |
|
| Turbovin: din bil är jättesnygg, clean - Alpina replica! :) | |
|
Tackar så mycket :) Har inget större problem med svarta njurar egentligen, finns betydligt värre eftermarknadsprylar att sätta dit än det. Men som sagt krävs det nog all in med shadowline osv. Tror det mest ser kocko ut om man låter chromeline va kvar på stötfångare och runt rutor. Men för all del prova dig fram, jag tillhör inte originalmaffian där allt utom max 18" M-parallel är förbjudet :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.