|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Hur kan man inte märka att man tappar bilen ??? | |
| Det borde ju gunga till lite när en 1,5 tom Porsche rullar av vagnen, men rikedom och mental begåvning går inte alltid hand i hand... ;) | |
| Vart nånstans står de vad är för Porsche, kan ju vara en Porsche i 10 000kr klassen.... | |
|
Kan säga att det känns knappt. För nåt år sedan var det just en Porsche (komiskt nog) som körde in i min lastbils trailer när jag knappt rullade fram i trafiken. Det bara gungade till som det brukar göra när man kör över en ojämnhet. Märkte först när folk bakom koma ur sina bilar. BMW - Beroende Med Wilja |
|
| Men du hade väl lite högre fordonsvikt än denna Grabber? Det verkade ju vara en personbil med släp i detta fall. | |
|
Framgår inte riktigt vad det var för ekipage men om det är si så där +3,5ton ekipage så borde man märka det definitivt!! Det jag hade var ca 15ton - dragbil + flak 3 axlad trailer BMW - Beroende Med Wilja |
|
| En bekant skulle för länge sedan backa in en trailer i högersväng på ett trångt ställe. Han gick ur och kollade läget och checkade av döda vinklar och så. På vägen tillbaka till hytten gick han på trailerns högersida. Precis när han hoppade över dragstången till vänstersidan kom en folkabuss och parkerade precis bakom trailern. När den började röra sig emot honom fick han panik och kom sig inte för med att flytta sig, utan satt och trampade febrilt på bromsen. Trailern sköt folkabussen med låsta hjul mot en vägg och skrynklade till den rejält innan det märktes att det tog emot något. Lyckligtvis kom ingen till skada. | |
|
Råkade ut för liknande sak i korsningen kungsgatan/sveavägen i Sthlm, låg i höger körfält då en sopbil lade sig till vä. om mig. När det sedan slog om till grönt vred han på ratten o körde in i sidan på min bil o tryckte upp mig på trottoaren, han hävdade att ha inte märkte nått förrän min bil började flytta på sandbehållaren som stod uppe på trottoaren. - "ja tyckte det gick lite trögt" var kommentaren från sopnissen.... som f.ö. hävdade att det var mitt fel att han bytte körfält, jo tjena. Resultat, knäckt bakaxel, väl intryckt bakdörr hö o vä sida. /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.