AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.326

obalans nånstans eller...

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Har bytt allt i framvagnen, skivor o belägg runt om, nya däck sen i torsdags.
Ändå så har jag obalans eller nåt. Det känns egentligen mest när jag bromsar ner o hamnar kring 90 km/h. Om det vore bromsarna så borde det känts i större fartregister. Funderat på om det kan vara stödlagret till kardan men då borde det känts i 90 km/h även vid acceleration. Kan det vara hjullagren? Varför känns det bara i 90km/h vid inbromsning?

//S

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Jag tror starkt på däcken. Hade samma problem med min nu i förra veckan med helt nya fälgar och däck. Vi fick balansera 3 ggr! samt även lossa däcket från fälgen och vrida ett halvt varv och balansera igen för att det skulle bli bra. Min vibrerade fram vid fötterna i kupen. Om det är stödlagret borde även stolarna vibrera. Vad är det för däck du har satt på?
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Glömde nämna att problemet har funnits ett tag. Bytte bromsar runt om men ingen skillnad....bytte däck runt om men ingen skillnad. Var till däckfirman igår o lät de balansera om däcken två gånger, fortfarande ingen skillnad. Åkte till en besiktningshall o bad de kolla framvagnen med sin specialmaskin o då såg vi att en bussning till vänster casterstag glappade lite. Tur jag hade en uppsättning hemma....tog mig 5 timmar att byta (satt som satan!!)....nu blev det äntligen skillnad :-)). Bilen går som den ska nu !!
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

Bra att du fick ordning på bilen s.frejd,E32:orna värkar vara
super känsliga för minsta lilla fel!

Bara Min Wagn!
Min E38 har också någon form av obalans men det uppstår bara ibland och då runt 70-80km/h.
Men det har också från och till börja uppkomma under stark inbromsning.

När du skriver 'besiktningshall' menar du då SBP?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.