|
|
|
|---|---|
|
Har bytt allt i framvagnen, skivor o belägg runt om, nya däck sen i torsdags. Ändå så har jag obalans eller nåt. Det känns egentligen mest när jag bromsar ner o hamnar kring 90 km/h. Om det vore bromsarna så borde det känts i större fartregister. Funderat på om det kan vara stödlagret till kardan men då borde det känts i 90 km/h även vid acceleration. Kan det vara hjullagren? Varför känns det bara i 90km/h vid inbromsning? //S | |
| Jag tror starkt på däcken. Hade samma problem med min nu i förra veckan med helt nya fälgar och däck. Vi fick balansera 3 ggr! samt även lossa däcket från fälgen och vrida ett halvt varv och balansera igen för att det skulle bli bra. Min vibrerade fram vid fötterna i kupen. Om det är stödlagret borde även stolarna vibrera. Vad är det för däck du har satt på? | |
| Glömde nämna att problemet har funnits ett tag. Bytte bromsar runt om men ingen skillnad....bytte däck runt om men ingen skillnad. Var till däckfirman igår o lät de balansera om däcken två gånger, fortfarande ingen skillnad. Åkte till en besiktningshall o bad de kolla framvagnen med sin specialmaskin o då såg vi att en bussning till vänster casterstag glappade lite. Tur jag hade en uppsättning hemma....tog mig 5 timmar att byta (satt som satan!!)....nu blev det äntligen skillnad :-)). Bilen går som den ska nu !! | |
|
Hej! Bra att du fick ordning på bilen s.frejd,E32:orna värkar vara super känsliga för minsta lilla fel! Bara Min Wagn! |
|
|
Min E38 har också någon form av obalans men det uppstår bara ibland och då runt 70-80km/h. Men det har också från och till börja uppkomma under stark inbromsning. När du skriver 'besiktningshall' menar du då SBP? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.