|
|
|
|---|---|
| Har en 318i E90 vars spolarmunstycken på båda sidor inte åker ner igen efter att de gått upp och spolat vätska på strålkastarna. Den vänstra åker ner halvvägs medan den högra inte åker ner alls. Kan man själv åtgärda detta fel? Behöver någon reservdel bytas in och är det något en händig amatör kan klara av? Tacksam för synpunkter! | |
| Hade liknande problem förut och fick byta själva spolaren eller motorn till spolaren | |
|
Vad har du för årsmodell? På dom första 05:orna så var det ett känt fel och åtgärdades på garantin. Kanske inte funkar så långt efteråt men kolla upp om det är gjort på din bil. |
|
| Bytte faktiskt ut dem själv efter att ha monterat ner främre stötfångaren, var inga större problem. Funkar nu galant! | |
| Blir ett vårprojekt för mig också. Jag har en läckande spolare så spolarvätskan rinner ur. Klarar man som vanlig lekman att plocka ner kofångare? | |
| Ja, inte särskilt svårt bara man vet vilka skruvar som ska lossas och var man hittar dem. Jag hittade en bra beskrivning för just detta på en amerikansk forumsajt. Sök på typ "replace front bumper BMW" eller nåt liknande. | |
| Kanon, bara ge sig på det framöver. Tackar! | |
| På bmw verkstad så tar dom loss innerskärmen för att byta inte stötfångaren.. | |
|
Re: Sippe Var köpte du dina teleskopmunstycken, på BMW kostar de 705 kr st, hittade du billigare? Re: Neroht Beror ev på bilmodell. På e92 monteras stötfångarhöljet bort sen byte (enl Novation) Kostnad ca 1100 kr för arbetet att byta. Mvh |
|
| Jag köpte mina på skroten, var från en bil som gått 5000mil. Fick nog pröjsa typ 900kr för båda munstyckena. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.