AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.362

Aux uttag i BMW 525 från 2006

un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Hej,

Köpte en nyare BMW och jag vill ha ett aux-uttag i den. Köpte original kitet för att installera den från BMW i Segeltorp. De var även väldigt snabba med att informera om att det skulle kosta 7000 att få allt installerat hos dem, vilket lät extremt dyrt. Lite inredning och kablar har man dragit själv sa jag till dem, då fick jag även reda på att det ska programeras i bilen och att det kostar endast 3000kr (För att koppla upp en dator o klicka i en en ruta om att nu finns det en aux-kabel, min tolkning av programmering).

Har läst runt här på forumet samt på andra forum men har inte fått riktigt klarhet om man på något sätt kan programera detta själv eller om det finns någon som har gjort detta själv förut.

Min frågor:

Någon som gjort allt själv?
Hur gjorde ni med programmeringen?

Tacksam för lite information.

Mvh
Andres
Här har du: Länk
un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Hej,

Tack för intruktionen, den är kopplad enligt den.

Den delen är redan gjord rörande installationen. Nu är det hur man får upp valet "Aux" under Entertainment menyn som är kvar, någon som vet?

Mvh
Andres
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
Hej
programmering är inte så svårt, svårare att installera och få det att fungera
har du använd NCS expert?

En gång BMW alltid BMW
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
skrev lite luddigt där
menade att svårare installera själva programmet på dator och få den att fungera med bilen
För mig tog det nån vecka men funkar nu iaf

En gång BMW alltid BMW
un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Hej,

Det är det som verkar vara svårt att få tag på och hur man får det att fungera är mjukvaran för att kunna göra detta.

Annars kan jag betala en slant om du kan fixa det åt mig?

Mvh
Andres
Hej,
Här är en bra startsida om man ska börja koda bilen och göra lättare saker.
Köp ett interface på ebay. Jag köpte ett ifrån england för ca 400 kr inklusive frakt.
Ladda ned mjukvaran som finns i länken och även PDF instruktionen.
Om man inte vill programera behöver man bara följa till steg 17 så har man fått igång INPA, EIBAS. Om man sen vill programera så är det bara att fortsätta med NCS Expert delen.
Med den instruktionen kan man programera om sakerna i bilen, t.ex. ändra eq kurva på radion, aktivera AUX ingången och liknande.

Tänk på att du ska ha 32 bits versionen av xp,vista eller win7.
Om du har vägarna förbi norra sidan av stan så kan jag koppla in mig och aktivera AUX på din stereo om du vill.

Länk
un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Hej!

Tack för informationen ska kolla upp ang programmeringen.

Jag blir tacksam om du vill aktivera uttaget. Säg bara till när det passar.

Mvh
Andres
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.