AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.488

Ac problem e60 530 dålig fläkt

BA
453
BABA
Bmw 528 IA
När jag vrider reglagen till max kyla " har ställt in högsta inställningen i i driven för blåst" eller typ 18 grader så blåser det inte intensivt kyla.men när jag trycker på knappen max då blåser det för fullt Har en volvo s60 när jag vrider reglagen från typ 20 grader till 17 grader eller max kyla så går fläkten i gång förfullt och blåser som bara den!!! men inte bmw e60 2006 är det någon senorr som inte känner av kylan ? har lagt märke till rn sak med när bilen går på tomgång och jag trycker in ac kanppen och ac kompressorn går i gång så börjar bilen vibrera i chassit som bara den det är som kompressorn stjäl enorm kraft från motorn
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Plockade bort hållaren till avgasröret och som sitter på automatlädan vibrationerna försvann undrar om man kan köra utan den hållaren ? bifogar länk det är nr 10 till 17
Länk
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har absolut inga problem med kylan,snarare tvärt om.Jäkla kylskåp om man vill.

Mvh Jonas B.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Men brusar fläkten upp när du vrider temperatur reglagen till Max kyla? Vrider inte trycker på knappen Max!
Har du "auto" inställt på acn?
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
ja... men när man vrider temperatur reglagen kopplas inte den funktionen av ? " kommer inte i håg nu " men man sänker ju temperatueren till kallaste läget då skall väl fläkten brusa upp ? och blåsa max hela tiden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.