|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny på ämnet Bmw och har hittat en för mig intressant bil. Är den prisvärd? Är motorn trevlig? Länk Verkar sakna xenon. Kan de stämma? någon här som kan kolla utr. specen. ? Mvh Robert | |
|
Bilen på bilden i annonsen är utrustad med xenon. Vad gäller motoralternativet i 320i har jag ingen egen erfarenhet men de flesta brukar rekommendera dieseln 320d, eller att ta steget upp till sexcylindriga 325. /J.I |
|
|
Visst skulle jag föredra en 320d eller en 325. Men inte hittar jag en en 09 och nyare för hyfsat samma pengar? Jag kör inte allt för mycket per år, ligger på ca 1300 mil/år. Så soppa förbrukningen är egentligen sekundärt. Hellre nyare bil med sportstolar och automat (frugan kräver de). Tycker 160 tusen kändes som ett bra pris. Eller? Mvh Robert |
|
|
Priset verkar ok, om allt stämmer. Tycker den ser väl nedsutten ut för att ha gått de milen. Varför du skulle föredra en 325 vet du när du testat :) MVH Robert |
|
Karl-Hilding |
Prova denna med 170 hk. Du behöver inte mer förrän du kört en med 250 osv. Provar du sedan en med 300+.. Ja du vet. |
| Den ser helt ok ut, åk och prova. Runt de milen är det dags för stora servicen, kolla att den är gjord. Om inte, pruta? | |
|
Kör du 1300mil/år är det ingen idé att köra diesel, 20i är en trevlig motor som framför allt är väldigt snål med dropparna. Det går dock att diskutera hur rolig den är, kom ihåg att du befinner dig på ett BMW-forum där folk har rätt höga krav. ;) Jag tycker dock 20i är en trevlig bruksmotor men den saknar lite "bett" och karaktär, jämfört med sexan som är en ren njutning att varva ur både på grund av karaktären och ljudet så märker man inte av den diskreta fyran så mycket. Den ökar bara farten utan att det hörs eller känns på samma vis. Som någon skrev ovan, allt beror på vad man kommer ifrån och är van vid. 20i är rätt pigg och varvvillig jämfört med många andra liknande motorer på marknaden. Jag tycker det ser ut som att bilen du länkar till har xenon däremot, är det någon som kan bekräfta detta min dator vill inte komma åt sidan där man hittar utrustningslistan? //Bjersér |
|
|
...med så kort körsträcka hade jag hellre lagt de pengarna på en 325i; de är inte speciellt dyrare än 320d och då får du en bil som har en betydligt skönare gång, oftast också med lite mer utrustning. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Bilen HAR xenon utan tvekan så länge bilderna föreställer rätt bil. Problemet med 325 är att det inte finns några 09or i den prisklassen. ------- //Lövet |
|
| Jag förstår inte hysterin om att det måste vara en 325i eller en 320d. 320i är fullt tillräcklig motormässigt. | |
|
VIN WBAUS910X0A188614 Type code US91 Type 320I OL (EUR) E series E91 (MUE) Series 3 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine N43 Displacement 2.00 Power 125 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery POLSTER IMPULS M. STOFF/LEDER/ANTHR (FMAT) Prod.date 2009-05-29 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tire with run-flat functionality S2KUA LM RAEDER V-SPEICHE 285 BMW LA wheel, V-spoke 285 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer S386A DACHRELING Roof railing S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Trailer coupling S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S536A STANDHEIZUNG Auxiliary heating S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S563A LICHTPAKET Light package S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Rear-seat headrests, folding S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing P7RRA DYNAMIC PAKET Dynamic Package P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Thiefproofing device S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterior parts in vehicle color S4CGA INT.LEISTEN SATINSILBER MATT Interior strips, "satin-silber" matt S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer |
|
|
Kom tyvärr inte iväg idag pga. av diverse problem. Är de någon som kan tyda om denna bilen har avstängningsbar airbag fram? Mvh Robert |
|
|
Glömde tacka för all hjälp och information som jag fått. Mvh Robert |
|
|
Den har S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System vilket borde betyda avstängningsbar airbag eftersom det är rätt dumt att montera en barnstol i ISOFIX fästen annars ;) ------- //Lövet |
|
| Kan inte betyda ISOFIX bak då? | |
| Lövet har rätt. Det är standard med isofix bak. Fram kräver avstängningsbar pangpåse. | |
| robert7539: Nej det betyder inte ISOFIX bak. S470A betyder ISOFIX fram och avstängningsbar krockkudde för passagerare fram. | |
|
Kan någon lägga upp länken för VIN koll? Eller lägga upp info om denna bil: WBAVU31010KY48948 mvh |
|
|
throttle, du kan kolla utrustningslistor på www.bmwvin.com Här är iallafall info om den: VIN WBAVU31010KY48948 Type code VU31 Type 320D OL (EUR) E series E91 () Series 3 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M47/T2 Displacement 2.00 Power 120 Drive HECK Transmission MECH Colour SCHWARZ 2 (668) Upholstery STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT) Prod.date 2007-02-27 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S200A DIESELPARTIKELFILTER Diesel particle filter S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S386A DACHRELING Roof railing S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control P735A BASICPACKAGE Basic Package P7R9A EDITION FLEET James Fleet Code Description (interface) Description (EPC) L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Code Description (interface) Description (EPC) S2BFA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 154 BMW alloy wheel, double spoke 154 S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterior parts in vehicle color S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Interior trim finishers Titanium matt S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
|
Bilen i länken har väl inget utvändigt M-paket eller har jag fel? Jag har samma motor i min e93:a och den är rätt tråkig om man jämför med sexorna, men jag har vant mig vid den också och den går väldigt snålt, 0,66L/mil vid blandad körning. Motorn kan köras på låga varv, vilket jag tycker är behagligast och går då väldigt tyst. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.