AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.298

Vinröd metallic F10/F11?

Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Har nu för andra gången sett en F10/F11 lackerad i vinröd metallic (liknar mycket den vinröda kulör som bl.a. fanns till E34). Någon som vet vad detta är för kulör? Har inte sett kulören som tillval varken som standardfärg eller Individual. Första gången jag såg färgen på en F10 var strax efter modellens introduktion...tänkte då att det rörde sig om just en Individual-lackering då dessa vid tillfället ej var offentliggjorda. Nu var det en F11 den här gången och jag hajade direkt till på den ovanliga och mycket snygga kulören.... Lite osannolikt att det i båda fallen skulle röra sig om "hemmalackerade" bilar...

/J.I
E34: Brokatröd
E30: Burgundyröd

Både vinrödmetallic, snygga färger!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
X6an går väl att få i Vermillionröd eller vad den heter? Drar lite åt vinröd iaf.
enligt BMW-s konfigurator går det inte att beställa en sån färg varken standard eller individual, måste vara en "extra" individual beställning, går ju att beställa imolaröd på det viset har jag hört. Kostar dock storleksordning 50 papp.....

/Anders
Med Känsla: Skillnad på "utvalda Individual färger" kontra "äkta Individual". Du kan få i princip precis vilkel kulör som helst via Individual, en prisfråga endast...
finns ju en ny individual färg också

Länk

eller kan ju ha varit folierad också

/Anders
Imolaröd F10 Länk

/Anders
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Antagligen var det en "kastanjebrun" F11 jag såg i förrgår...

Tack för info!

/J.I
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.