AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
913

Sitter aldrig bra i bmw e36 coupe...

Tja! Jag tycker jag aldrig sitter bekvämt i min bmw e36 coupe..
Antingen är jag förnära pedalerna eller så är jag för långtifrån ratten. Då min e36 inte har en funktionen att "dra till sig" ratten som nästan alla bilar har så har jag tänkt och byta ratt.. skulle behöva få ratten 3-5cm närmare för att kunna sitta bekvämare. Tycker jag inte är jätte lång är cirka 1.85..

Kanske låter dumt men jag stör mig på det :)
till frågan, var finner jag ratt osv... glömde :)
gO
1.407
gOry
335i Touring
Vinkla upp ryggstödet istället. Betydligt större risk att man omkommer i en olycka ifall man tar bort airbagen, speciellt på förarsidan då man har en ratt att slå i!
Den är upp vinklad, inte skulle jag byta ratt för att jag ligger ner i bilen? Helt klart är det farligare att köra utan airbag.. får se hur jag gör.
Ridetech har rattar till hyfsade pengar.

Kör själv med Mocca ratten och är kanon nöjd.

Glöm inte rattnavet och ett motstånd till airbagen. Fick motstånd till rattnavet när jag köpte, mest så du hör med dem.
Länk
TACK! hitta en direkt som såg bra och inte för mycket ut! Svår att byta själv?
Nejdå. Men glöm inte motståndet till Airbagen, så du slipper den jäkla lampan.

Likaså om jag minns rätt får du dra tutan någon annanstans.
På min gamla satte jag en knapp i den svarta plasten strax under blinkers spaken.

Nu på E46:an finns det färdigt hål att koppla in tutan oavsett om du byter ratt.
perfect! skall beställa rattnav samt ratt, racekatt därifrån ;) Kållat på många videon nu på youtube, värkar ju hur enkelt som helst. Vad menar du med motståndet till airbagen? var/hur gör/köper det? Är helt grön på elsaker.
Maila de på ridetech innan, så kan de säkert hjälpa dig att skicka med ett.

Om jag minns rätt så ska det vara på 2 Ohm.

Jag fick motståndet med rattnavet, men kan inte svara 100% om jag köpte det av dem eller någon annanstans.
Det är när du kopplar bort befintlig airbag så kommer lampan för airbag att tändas om du inte sätter i sådant motstånd. Det är för att lura bilen att tro det finns en airbag kvar.

Likaså kommer du inte genom besiktningen med lampan tänd.
tack! oki ska maila dom och se. tack för all hjälp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.