|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har ett stort problem med min e38. Har fått ett fruktansvärt skrikande gnissel. Har bytt alla länkarmar.Men va någon som sa att ja skulle byta bussningar.På nått stag men vet inte riktigt vad det staget heter.Kanske nån vet vilken bussning jag menar eller nån som har en skiss på bakvagn så jag kan visa vilken jag menar. Sorry men kan inte ett skit av bilar :/ mvh anders | |
| Är väl säkert kulleden som sitter längst ner på hjulspindeln. | |
| Länkarm vä/hö nedre, yttre,Länkarm vä/hö främre, bakre,Länkarm vä/hö främre, övre dem har jag bytt.har för mig att bussningarna jag ska byta gör så att hjulet glappar när man lägger i från P till D | |
|
Länk Det är nr2 det handlar om. När den var helt slut på min E39 så rörde sig hjulet också synligt utifrån när man åkte iväg från stillastående, alltså utöver normal rotation så såg man hur det åkte framåt i hjulhuset :) |
|
| Länk är det den`? | |
| Ja det ser ut att va rätt | |
| det är bussningen på bärarmen nedre främre bussning..men kan inte hitta den nån stans...mekonomen hade minst 1 månad innan dem kunna få fram den :/ | |
| Är lite osäker på vilken bussning du menar exakt. Finns den inte som lös del hos BMW själva så antar jag att du menar nån av bussningarna på den stora nedre armen då alltså? Borde ju gå att få tag från Tyskland om man hittar rätt artikelnummer bara. | |
|
I såna fall ser jag att det finns polyurethanbussningar att få tag iaf. Blir väl kanske lite stötigare/fastare men tror inte det stör om man bara har dem på en position. Länk |
|
| den ser det ut å va.....tack för hjälpen.... | |
|
Verkar inte kunna få tag på dem....googlat lite och hittar inte nån butik...nån som vet andra som har e38 bussningar?? oem:33321090031 |
|
|
Länk Den finns även som enskild del under chassi //Lasken |
|
| Nej det gör den inte? | |
|
Ok jag trodde det var kulledsbussningen 33321095631 vi pratade om. Länk Fel av mig |
|
|
Länk om man klickar på länken på den sidan får man upp en bild och där ser man vilka 2 det är som ska bytas.... |
|
|
Hej. jag bytte ALLA stag och armar i bakvagnen innan jag fick slut på mitt gnäll/skrik/gnissel. Beställde på Claus Autoparts under 2000kr för samtliga länkar/armar. motsvarande pris på BMW hamnar runt 7000k ungefär för allt. Mvh Skalman |
|
|
Skalman, Om du är lite mer observant så kan du läsa att vi pratar om en bärarm som inte ens Claus säljer. |
|
| Japmax....om du är lite mindre arrogant, så ser du att jag skrev vad JAG fick byta innan gnisslet försvann. | |
|
natas666 Jag var nära att själv byta ut(33321090031 Vipparm) på min bil, men eftersom den var så dyr så beslöt jag mig för att starta i den billigare änden och byta alla andra stag/länkar (vilket ändå var dags iaf) och bakvagnen vart som sagt tyst. Dessutom var kullederna också dåliga vilket fick däcket att röra sig i hjulhuset precis som du beskriver. Hissa upp bilen och vicka på hjulet, glappar det så bör du också kunna se vart. Byta kullderer är betydligt enklare och billigare att åtgärda än byte av vipparm. Lycka till "Håller tummarna" Mvh Skalman |
|
| fick tag på strongflex.....dem hade tydligen bytt namn på företaget...så hoppas jag får dem snart...tack för alla svar mm....så bara hålla tummarna nurå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.