|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Behöver lämna in Z4an för att få lite saker fixade, och med tanke på min bostadsort är alternativen två: Nilssons bilhall i Vimmerby (där bilen ursprungligen köpts som ny, dock inte av mig)eller NIFAB i Nässjö. Någon som har erfarenhet (god som dålig) av någon av dessa båda? | |
| Har ingen erfarenhet av Nilssons, men jag kan rekommendera NIFAB. Duktiga och okomplicerade att ha o göra med, bra priser oxå. Dock så ligger det i Sävsjö, inte Nässjö. | |
|
Jag har haft flera bilar inlämnade hos Nilssons för service och garantiåtgärder och har alltid fått trevligt bemötande och korrekt utförda arbeten. |
|
|
NIFAB, är dom auktionerade Bmw verkstad eller något liknande? För första ägaren på min 530 gjorde sin första service där fast han bodde i Bjärred (Lund) Och bilen köptes ny på Theanders Bil AB i Lund med gratis service osv |
|
| Ja de är auktoriserad BMW verkstad. | |
| Holmgrens bil då? | |
| Nilssons tappar med största sannolikhet BMW när nuvarande avtal går ut då Holmgrens fick BMW förra året. Har bara gott att säga om Holmgrens i vby med fri lånebil och bra bemötande vid service. | |
| Det är ju Nilssons som kan meka med märket. Jag skulle åka dit hellre än Holmgrens, såvida inte mekanikerna flyttar 100 m till andra sidan gatan. :) | |
|
Det vore verkligen tråkigt om Nilssons tappade BMW. Jag var inne hos Holmgrens för en tid sedan och upplevde det som väldigt rörigt med sex nybilsmärken under samma tak och oändligt många begagnade bilar i och omkring hallen. Dessutom är märkena strikt uppdelade mellan säljarna viket gör att allt blir väldigt personberoende. Holmgrens verkstad, som diskussionen ursprungligen handlade om, har jag däremot ingen erfarenhet av. |
|
|
Som sagt fick Holmgrens BMW av BMW Sverige förra året, och med tanke på upptagningsområdet så är det osannolikt att BMW Sverige förlänger med Nilssons. Se bara hur BMW Sverige har agerat mot alla andra mindre återförsäljare de senaste åren. Därför har jag testat Holmgrens för service och garantiåtgärder och jag har bara gott att säga om deras bemötande och servicevilja. Han som är serviceansvarig för BMW på Holmgrens har tidigare jobbat med BMW hos Nilssons. Dessutom har de verkstäder både i Värnamo och Jönköping. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.