|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett minst sagt irriterande problem med Högra elhissen bak på min 528ia -96. Det började med att min far en kall vinterdag skulle fick för sig att köra ner rutan (fråga mig inte varför) det som då hände var att det sprakade till och sedan gick inte rutan att köra nå mer, den fick dras upp manuellt. Nåväl, bakdörren togs isär och jag upptäckte att när han hade försökt köra upp rutan så hade inte motorn stannat när rutan gick i topp, och därmed krökt själva fästet som håller fast wiren till "vaggan" så att säga. Denna jäkel hade då hoppat ur, vilket jag har förstått är rätt vanligt på e39 av ikring dessa årsmodeller. Nåväl, den riktades till och sattes på plats igen. Nu till det irriterande, motorn stannar fortfarande inte vid botten eller toppläget utan vill på att fortsätta dra, något som kommer resultera i att samma sak kommer att hända igen om jag sätter ihop allt. Vad är felet? Det måste ju vara någon givare eller något som bestämmer när den ska stanna som inte fungerar som den ska. Problemet är att jag inte hittar någon info om det så då frågar jag experterna här och hoppas på att någon kan hjälpa mig :) | |
|
Hade exakt samma problem på min 528 -96. Kunde behålla motorn, men var tvungen att köpa ny mekanism. Länk Kostar ca 700 |
|
| Så problemet försvinner om mekanismen byts? Kan inte se någon form av givare eller liknande i mekanismen. Vad är det som bestämmer när motorn ska stanna? :) | |
|
Gå in på bildelsbasen o köp en komplett elhiss istället för 3-400kr. Hade även jag samma problem på min 96:a... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.