AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.401

Made in China på Original produkter

E34_Robert
Hämtade ut idag ett paket med bl.a. tändspole från BMW.

Till min förvåning stog det just Made in China på den. Det är säkert samma kvalité osv men jag skulle föredra om det stog Made in Germany på den.

Någon mer som råkat ut för detta? :)
Du anar inte i vilka länder många av BMWs underleverantörer har fabriker - fick själv erfara detta när jag beställde X3:an förra året och det blev brist på komponenter tillverkade i Japan pga tsunamin. Långt ifrån varenda skruv i en ny BMW är tillverkad i Tyskland.

Det finns även delar tillverkade i Sverige i nya BMWs.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ser inget konstigt med det. Håller den aktuella varan samma kvalité så spelar det ju egentligen ingen roll.
Men jag förstår, tycker också det känns bättre med en vara som är tillverkade i europa i stället för typ asien.

Kolla bara på alla dyra märkeskläder, hur många av dom är inte tillverkade nere i asien eller motsvarande lågprisländer?
Handlar det om stora volymer finns det mycket pengar att hämta in på att låta det produceras där i stället.
Sn
784
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Kastar in en brandfackla i fyrverkerifabriken:

Fick jag välja skulle det mesta gärna få vara tillverkat i Japan när det gäller elkomponenter, hellre Denso än Bosch...
Icke original tändspolarna jag köpte från Schmiedmann var märkta "made in germany"... :D
E34_Robert
Jag skulle ha beställt från Schmiedmann men tyvärr var det semesterstängt. Och bil vill jag inte vara utan.
ca 350:- tror jag den skulle gått på. BMW tog ca 950:-

Kan jämföra med
AutoExperteN 750:-
Meca: 950:-
Lokal återförsäljare för bosch: 1100:-

Sen vet jag inte vilket märke den var eftersom det inte stog något speciellt.

Hur som helst så fungerar bilen utmärkt. :)
Passade även på att byta ventilkåpspackning eftersom det kommit olja till tändstiften.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jag beställde en tändspole till min E9 av min BMW-handlare, tänkte att där står väl Bosch ivarje fall! men icke! Made in Brazil stod det? hrmmm
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ur led är tiden,,,, suck

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.