AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
671

Bilen skakade vid start?

knekten1944
Tjenare

Bilen har stått någon vecka nu utan att jag kört med den, nu för 10 minuter sen hoppade jag in och skulle köra ett ärende. Den startar, sen börjar hela bilen skaka... Aldrig känt något liknande förut. Det kändes som motorn jobbade som fan. Då stängde jag av den, startade igen.. Då ville han knappt komma igång men kom igång och samma skakning kom igen.

Då la jag i ettan och började rulla iväg, så försvann skakandet. Jag körde dit jag skulle, stannade och la den i tomgång. Då skakade den inte alls. Gick iväg o gjorde ärendet, kom ut och startade bilen så var det inga skakningar.

Vad kan detta ha varit? Batteriet som behövdes laddas eller något? Kan säga att jag sket ner mig av skräck i bilen då jag befinner mig i Norge och vill verkligen inte få motorproblem här uppe :S
knekten1944
Jag har en 320i M-sport 03a.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Låter som att den inte tände på alla sex cylindrarna. Lät bilen annorlunda när den skakade?

Mvh/ Niclas
knekten1944
Jag det vill jag säga att den gjorde. Det lät som den kämpade för att hålla sig igång.

Provade att gå ut och startade den nu igen och den startade felfritt...
knekten1944
Kom fram till att det måste ha varit fukt, Det har regnat varje dag i över en vecka som den har stått ute och den har inte blivit körd någonting, så måste ha varit det i med att den går felfritt nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.