|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Helt ny har på sidan. Läst mycket innan jag blev medlem dock. Och ni verkar verkligen kunna bmw-bilar och bilar rent generellt. Som rubriken lyder så är jag ute efter en grym 540! Några frågor jag ställer mig är: Ska man vara rädd då bilen gått 20k mil+ och import? Någon annan bil ni rekommenderar istället? Vill ha en bil med tryck i, samtidigt ska det vara bra komfort. Budget ligger just nu runt 50k, men jag kan lägga mer om det verkligen märks skillnad. Men helts så billigt som möjligt. Är inte rädd för att mecka själv om det skulle behövas. Kort och gott. Grym bil med klös i satt jag kan spöa mina polares japanska Kalleanka bilar om jag vill. Och bra komfort, snyggt utseende (e39 bland det mest klockrena jag sett). | |
|
För 50k får du en fräsch 540. Om du kan tänka dig å skruva lite själv är det en perfekt bil att äga, delar finns helt otroligt billigt på ebay. Är den välskött så behöver du inte oroa dig för 20k mil +. Min 540 hade gått 21500 när jag köpte den nu har den gått 23700 och motorn går lika fint fortfarande, enbart gjort service. Håller med dig om att designen på E39 är klockren! " Automatvarianten ger 261hk och 381Nm på hjulen i rototest, manuella 540har bänkats till 275hk och 395Nm på hjulen i Tyskland. Så 300hk i motorn kan man säga med gott samvete :) Motortrend testade den i Usa och körde 0-60mph på 5,6s Länk " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.