|
|
|
|---|---|
|
Hur fungerar det med försäkring på importbilar? Är det dyrare försäkring? gäller samma försäkringar? maskinförsäkring osv. Är på jakt efter en 335:a, då vill man ju ha maskinförsäkringen eftersom det kan bli WG-rattleproblem. | |
|
Vissa bolag har samma priser medan andra kan vara dyrare för importbilar. Maskinskadeförsäkringen brukar gälla importerade också dock vet jag något bolag som har högre självrisk för denna del om det är importerad bil. ___ //Ulf |
|
| Jag vet att tex BMW Original (=If) har dubbel självrisk på maskinskadeförsäkringen på importbil. Vet inte om det gäller alla, eller bara dem. | |
|
Okej, tack för svaren! Har sneglat lite på salus ansvar för dom har 16000 mil, alternativt ta något annat bolag och byta när man kommer närmare 10k mil. Några andra nackdelar med att köpa en importbil? Finns ju nästan inga 335 coupé 07/08or med M-paket som är sv-sålda. Eftermontera ett M-paket är inte aktuellt :D |
|
|
Främsta skillnaden är ju att den saknar vagnskadegarantin men den har du ju iofs inte kvar ändå om du kikar på en 07-08. Hade precis innan en 535d F11 -11 hos Salus och det som skiljde var just kravet på helförsäkring, annars inget vad jag minns. /Anders |
|
| Har vid ett par tillfällen sett att importbilar som är Premium Selection är billigare att försäkra än andra importbilar. De kostar ofta inte mer än svensksålda bilar att försäkra. | |
|
det låter verkligen skumt för på en svensksåld så har du tre års vagnskadegaranti tre år vilket innebär att det räcker med halvförsäkring och en Premium Selection import lär ju vara yngre än tre år och du kommer aldrig ifrån att ha den helförsäkrad. Jag har importerat rätt många bilar under åren och aldrig fått lägre premie för en Premium Selection bil. Det vore ju intressant att veta vilket bolag som ger denna lägre premie... /Anders |
|
|
PerP, hur ska ett försäkringsbolag veta att det är en "Premuim Selection" bil som du tänker försäkra? Kan nog på rak arm påstå att de flesta som inte är "invigda BMW-fanatiker" inte har en susning om vad Premuim Selection innebär. Det enda rätta är att ringa runt. Min ny importerade "Premuim Selection" E65:a betingade en premie mellan 10800-36000 beroende på vilket bolag jag frågade. För min del blev det Folksam, men Stockholmsförsäkringar (endast för boende i stor Stockholm) har kontrat med en bättre premie den senaste månaden. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.