|
|
|
|---|---|
|
Har en M3 E46 som på båda sidor har samma problem att dörrarna är svårstängda. Man får ta i ganska bra för att den skall gå igen. Och när ja kolla på det nu så går den i ganska ordentligt i gummilisten på sidan en bit innan den går igen. Någon som vet vad man kan göra åt detta? | |
|
går rutan ner när du öppnar dörren och upp när du stänger den? den ska gå upp/ner ca 1cm |
|
|
Ja rutan går upp och ner som den skall. |
|
| jag hade själv en e46 coupe. dörrarna är ganska tunga och det krävs lite mer kraft att få igen den jämnfört med andra, iaf på min gamla. Men det är lite svårt att veta hur det är för dig. Bild/film hade nog underlättat om du kunnat lägga upp på youtube | |
|
Här kommer lite bilder. Någon som vet vad som kan vara fel? Länk Länk |
|
| missade att du skrev att den tar i listen. Ser inte så bra ut. Öppna upp dörren helt o kolla så dörrarna inte sitter fel i gångjärnen. Kanske monterats av tisogare och inte spänts ordentligt o sedan trillat ner lite. Borde kunna se ifall de inte sitter som de ska. kolla Även själva kroken eller vad den heter som sitter i b stolpenså den inte sitter fel. bara lossa plasten så har du två torx skruvar. Något av de två måste det nästan vara. Någon form av justering måste där nog göras. Är utomlands på semester och är lite kokt i skallen av värmen. Hoppas du föratod vad jag skrev | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.