|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grattis! :-) Var det möjligen den med vit inredning du köpte? vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
E24 och E28 har samma Bensintank. Har ett svagt minne att den även passar (kommer ifrån) E12 / Daniel |
|
|
Ingen vit inredning... Vilket iofs känts lite tufft. Den grå inredningen är egentligen det enda jag inte kommer helt överens med. Hade hellre sett en svart! Dimper hur som helst ner med transport ikväll eller imorgon bitti. Lite småfix och sedan besiktning. Falukorv: Ehm. Hur skickar man egentligen PM på detta forumet? |
|
|
Klicka på mitt användarnamn och "skicka PowerPost" =) Jag var just och kollade på "min" 635'a, och det blev köp! Ska hämta den på torsdag. Bild Länk Finns en del att göra på den innan besiktning, översyn av bromsar och bränsleledningar, nya däck, få fart på vindrutetorkarna och allmän kontroll som man gör på alla bilar innan besiktning. /Niklas |
|
|
Hej Gubbs! Kul att ni handlar "riktiga bilar" :-) Floppa: Det låg en automatare med vitt sportskinn ute på blocket t.o.m. igår, därför tänkte jag att det kanske var den du köpt. Hur ser din nyvunna kärlek ut då? Lack? inredning? mm det är kul att veta! Falukorv: Fin! Den ser ut som min när jag köpte den. :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
635 CSi >> Tack! Den är ganska fin. Den har stått still i ett garage i tio år utan att ha blivit varken körd eller besiktad, men den startar och går och det mesta verkade fungera på den när jag var och kollade i förrgår. Finns lite rost, det värsta på höger bakskärm och lite i trösklar, och förmodligen en hel del som inte syns förän man river hela bilen. Jag får lägga upp lite fler bilder efter köpet. /Niklas |
|
|
Den blev röd, "Zinnoberrot", med tråkgrå inredning utan sportstolarna. Den röda färgen var verkligen "key selling point" i detta fallet. Det skulle bli antingen en sådan eller en tråkgrå/blå gubb-bil. Den röda färgen fulländade dock åttiotalskänslan så det fick bli ett snabbt köp! Just nu står den, vilket känns lite som antiklimax så här precis efter köp, på vår verkstad för lite allmän översyn innan jag tar den helt i besittning. Blir nog inte mer än någon kortare tur i sommar innan vinterförvaring. Och, för all del, inte alltför många mil kommande år heller. Strikt sommarbil detta. Länk |
|
|
Grattis till en grymt snygg E24 ! Utvändigt är den där grymt läcker och invändigt verkar den fräsch om man ska lita på bilderna. Håller med dig att det vore optimalt med svart sportskinn men den är otroligt läcker som den är också. Jag är helsåld på rött när det gäller E24 kan jag tillägga. ;-) Har suktat efter den där på blocket ( misstänker att det är samma iaf ) men jag vill ju ha manuell vxl och dessutom så håller jag redan på med en renovering av en äldre E24 så det är bara att lägga band på köpsuget och bygga vidare. ;-) Lycka till med bilen ! Mvh Janne |
|
|
Jättegrattis till en supersnygg kärra. Den röda är helt kalas. Blir faktiskt lite avis. Helt rätt stuk. Åter igen tummen upp eller hela armen..... Grattis o välkommen in i gemenskapen Mvh Jonas Brinell |
|
|
Jo, den ser onekligen helt okej ut på bild... Och för all del även i verkligheten, men det finns väl en och annan skönhetsdetalj att kika på, framför allt när det gäller inredningen där det saknas lite täckluckor, söm som gått upp i förarsätet och en ful stereo som kommer ersättas av något tidsenligt (eller åtminstone något som ser tidsenligt ut). Men var sak har sin tid. Först det mekaniska så att den får komma på, åtminstone, en tur i sommar. Bromsarna behöver säkert viss översyn och tändningen är lite knepig. Annars inte mycket som förskräcker/avskräcker! ;) |
|
|
Riktigt snygg! :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.