|
|
|
|---|---|
|
Som dom flesta med koll på marknaden vet så är Euron rekordlåg för tillfället. Är det inte ett bra läge nu då att importera en bil för att köra en stund bara och sen sälja vidare? Vilka modeller tror ni är mest "lättsåld" här i Sverige? Bensin/Diesel? Jag själv är intresserad av en 335D, troligtvis en coupe, men även kombi skulle gå bra. Vilken av dessa modeller tror Ni är lämpligast för uppgiften? Alltså att enbart köra en kort stund och sen sälja vidare. Ni som har bättre koll än en annan kanske kan svara och ge era tankar på vad ni tror? MvH Mathias | |
|
Jag tänker mig t ex denna: Länk Vad tror ni om det? |
|
|
Vill du ha nåt lättsålt på riktigt ska du nog välja en 320d Touring med M-paket ------- //Lövet |
|
|
för det första är inga bilar idag lättsålda, så att köpa bil på spekulation kan bli rätt dyrt om du har otur. Rent generellt tycker jag isåfall ändå att du skall välja antingen en Touring (kombibilar är alltid lättare att sälja) alternativt en modell som känns attraktiv men ändå inte finns i något större utbud härhemma. På annan tråd läser jag att ex. vis det är ont om fina svensksålda 335i Coupé, kan vara något. Skulle när det gäller 335 Coupé välja bensin före diesel, men på 335 Touring välja diesel före bensin. 330d Touring skulle nog också kunna vara ett alternativ. 320d Touring tror jag inte på då det säkert kommer att komma ut många E91-or 320d när F31 snart börjar levereras. Sen beror det förstås på vilka pengar du är villig att lägga. F11 530d/535d känns som rätt säkra kort att åka billigt i, men räkna inte med att du tjänar pengar på affären, däremot får du ett billigare bilägande sett till alternativkostnad med värdeminskning. /Anders |
|
| Köp den bil du själv vill ha, det är ju du som ska bruka den innan du säljer den om några år. | |
|
Det är ganska svårt att göra några större pengar idag på helt vanliga bilar. Självklart går det, men utan ingång hos någon större handlare / företag (möjlighet att köpa loss oönskade inbyten billigt innan de kommer ut på marknaden, köpa loss jahreswagens innan de når marknaden osv) så är det inte enkelt, och får anses som ett relativt riskfyllt projekt. Men som Anders är inne på. Att köpa en bil nu i Tyskland till sig själv så kan man ha en möjlighet att springa före värdeminskningen en del. Tidigare har det funnits utrymmen att importera exklusiva bilar (Ferraris, RS-versioner av 911:or, Bentleys osv). Men med tanke på hur trög den marknaden är i Sverige idag så är det tveksamt att det finns så väldigt mycket att tjäna idag. En kollega blev erbjuden att köpa en SLS AMG hos en Mercedeshandlare i Sverige för 995 000. Jag är tveksam om det ens är möjligt i Tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.