|
|
|
|---|---|
|
Hej Det är så att bilen tvärdog när jag var ute och körde igår. Startmotorn går runt. Ibland tänder den till och går upp till en 500varv sen dör den igen. Har inte haft några startproblem tidigare med bilen, Och det jag nyligen har gjort är att jag bytte ljuddämpare i Tisdags. Nu var det ju så att jag var tvungen att svetsa lite och glömde att koppla ur batteriet. Så kan jag ha sabbat nånting tackvare det eller är det bara otur. Jag har ju ändå lyckats köra sådär 10mil innan den dog. Skall under förmiddagen idag, fortsätta felsöka lite. bla testa bensin pumpen, kolla DME/Pump reläna. Någon som har en annan ide på vad som kan vara fel, eller en tanke på hur det kan lösas? | |
|
kollat dina stift och tändspolar? |
|
|
Inte gjort det ännu, hade lite stressigt till jobbet igår. Men skall dra iväg och läsa felkoder, samt kolla relän och sådant. |
|
|
Det visade sig vara bränslepumpen som har lagt av. Bilen startade när jag knackade med en mejsel på pumpen, och polarn stog på startern. Så idag gäller det bara att hitta nån som har en pump hemma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.