|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har ett märkligt svårlokaliserat knäppande ljud från framvagnen, vid låg hastighet och nästan stillastående, kommer endast när bilen är varm och när det är varmt och torrt ute, under 15 grader är det tyst och även vid regn. Kan även knarra lite vid styrutslag i låg hastighet och stillastående, även detta vid samma betingelser. Det är min e39 jag snackar om, har haft den på 2 verkstäder, ingen hittar något glapp eller något annat som kan orsaka symptomen, den sista verkstan smorde allt som kan smörjas i framvagnen utan resultat. Nån som varit med om nåt liknande? | |
|
Hur är det om du åker på ojämnt underlag eller långsamt över ett fartgupp? Eller kommer bara ljudet när du svänger? Hur långt har bilen rullat? Är fram eller bakvagn renoverade? Mvh Asken |
|
|
Den har gått 23k mil, stötar fram, hundbenen fram och bak, alla hjullager och bromsar bytta under min ägo. Ljudet påverkas inte av underlaget, det är mer vid långsamma gungande rörelser vid låg fart, exempelvis när man bromsar vid låg fart och vid dragläget precis när framvagnen reser sig. Och det är ett knäppande ljud utan styrutslag som liksom (ibland) ökar i frekvens till ett knarrande om jag ger styrutslag. Märkligt, och irriterande att man inte kan hitta orsaken. |
|
| Jag har liknande ljud som kommer och går i min. Jag gissar på att det är topplagringarna. | |
| Inga andra förslag vad jag kan gå vidare med? Ska kolla fjäderbenslagringarna. läste nånstans att nån löste det genom att rengöra hela fästet och fått tyst på det hela. Kanske ska prova med att tokspreja med 556 uppe vid tornet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.