|
|
|
|---|---|
|
Skulle provköra en 118d men tydligen hade någon säljare fått med sig nyckeln hem, har tidigare kört 116d och blev kär i den. Är inne på en 2012a 118d är det stor skillnad mellan en 2010a och 2012a. Bilen som jag har kollat på har tidigare varit hyrbil, känns lite sådär då folk kan ha en tendens att leka lite för mycket med en hyrbil. Men säljaren va noga att säga att dom testar den innan och ser om folk kört hårt med den. Här är info om bilen BMW Premium Selection. Nästan ny BMW. BMW 118 d 5 dörrar Sport Line Ny pris 301.700 Mätarställning: 1957 mil Färg: Glaciärsilver metallic Karosseri: Halvkombi Info: Avdragbar moms, Tyg Track Anthracit med Accent Röd, Sport Line, Sportläderratt, Sportstolar, LM fälg Stjärneker Style 379 17", Interiörlist Svart högglans, Accentlist Koralröd matt, Comfortpaket, Parkeringskontroll (PDC ) fram och bak, Farthållare, Bluetooth förberedelse, Svarta Sidospeglar, TOnade sidorutor, Xenonljus, Extra 12 voltsuttag, BMW Teleservice, Indvidual Högglans Shadowline, Svensk Språkversion. I trafik 1:a gång: 2011-12-29 Skattebefriad 5 år från första uttagsdatum. 249.000kr ska dom ha för den. | |
|
Brukar inte ge mig in i värderingstrådar, men om listpris var 301 700 för ett halvår sedan så låter 249 000 idag rätt mycket efter 2000 mil. Den borde ner en bit till enligt mig. Sedan ska jag inte vara alltför negativ men säljarna säger alltid att dom testar bilarna och att allt är ok. Jag är rätt skeptisk till deras snack om att dom ser om folk kört hårt med den. Visst gör de kanske en snabb besiktning av bilen, men de räknar nog rätt kallt med att kunna falla tillbaka på nybilsgarantin om du som kund råkar hitta något. Nu har jag spytt lite galla. :) Förutom det så gillar jag verkligen den nya ettan, den känns mer påkostad än den förra, tycker jag. Specen känns helt klart vettig också. Får du ner den lite till och den känns bra så är det nog ganska grönt. Du har ju mycket garantitid kvar om något skulle strula. |
|
|
Chansen att någon buskör med en 118d hyrbil är minimal. Sannolikt har den 99% av sin tid gått som lånebil till gubbar som haft sina tjänstebilar på service. Lägg sedan till att föraren betalar sitt eget drivmedel och självriskerna är jättehöga så blir riskerna rätt låga. Demobilar däremot är en annan sak... ------- //Lövet |
|
|
Håller med Wiberg! Om listpriset var 301k så hade den inte kostat en krona över 280k med prut att köpa. Så den skall vara billigare än så efter 2000 mil. |
|
|
Tack för alla svar, när jag kollar upp försäkring på denna så kommer det knappt upp några alls, provar jag en annan 12a så kommer det upp minst 10 och det är 7-8k billigare konstigt, får prova att ringa annars och se. Min första tanke på priset va att det låg väll 15-20k för mycket om man jämför andra bilar, vet dock inte alls vad den bör ligga på. Skulle man få ner den till 230k så känns det nog som ett köp iaf. |
|
|
Länk! ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.