AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.875

Vad är det för vibrationer som kommer i min e61?

Jag har en bmw 530D -05 som vibrerar och bromsar in något när jag ligger mellan 70-90. Vibrationerna kommer ungefär var 5:e sekund som om något var vint eller låg på.
Det konstiga är att vibrationerna känns varken innan 70 eller efter 90..
Kan det vara kardan eller liknande? Var inne på bmw i karlstad och de hade ingen aning :/

Däck och fälg är inte problemet det har jag redan testat o bytt.

Mycket tacksam för svar!

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Om din varvräknare pendlar samtidigt som du känner den bromsar in så är det momentomvandlaren i lådan ett nu mer mycket känt fel som även BMW vet om.
Tack för svaret :)

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Kollat så det inte är någon av spridarna som gett felmeddelande? Min 535:a var det 2 spridare som det var fel på, det kändes ungefär som den misstände.
Jag var på bmw igår och de sa att jag hade felmeddelande i en spridare. Men kan det verkligen vara det som orsakar detta?

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Alla gånger momentomvandlare!
Om de nu är momentomvandlaren, vad gör man åt det?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Om det är den så får man byta den ganska dyr operation jag fick ett pris på 29 tusen av BMW, bara momentomvandlaren kostar 16 tusen som reservdel men det går att hitta billigare..jag har kört med detta fel i snart två år på min bil.
Ajajaj! Händer det något om man låter den va som du gjort, som slitage eller dyligt?

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Ja, det kan vara spridaren som gör detta. På min bytte de momentomvandlaren på och kodade om lådan, visade sig som sagt vara två spridare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.