|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Är helt ny på forumet och har använt eran sök funktion för att hitta köpråd på en BMW e91 LCI Touring. Vad kostar en service med kamkejda ? Bör man avvakta med köp tills den nya modellen kommer i höst ? Vad är ett bra pris för 320,325,330,335 diesel med M-paket ? | |
|
Kammkedjan byts normalt inte. BMW har fri service 3år / 8000mil. Ska du köra en fabriksny bil eller lätt begagnad? |
|
|
Lite tips i min tråd: Länk Jag är mycket nöjd med min. :) |
|
|
Tack för svaren , bör man köpa en SV-såld istället för en importerad ? Vad bör prisskillnaden vara mellan en svensksåld och importerad ? Är Bixenon extra tillval på Bmw ? Har hittat denna SV-sålda , är det ett OK pris eller bör man pruta ? Länk |
|
|
260.000 för en bil som nästan gått 11.000 mil, det skulle inte jag betala. Men import skulle jag inte heller köpa. |
|
|
Import eller svensksåld bör egentligen inte spela roll - skick och historik är viktigare. Men importbilen bör vara billigare i inköp jmf med motsvarande svensksåld, då den generellt är lite mer svårsåld. Och hittar du en yngre SV-såld bil än 3 år har den fortfrande fri service och vagnskadegaranti kvar vilket kan vara ett litet plus i sammanhanget. Om jag skulle köpa en importerad E91 skulle jag valt en privatimporterad maxutrustad bil från en auktoriserad BMW handlare. Dvs inte en bil som tagits in av en vimpelhandlare i primärt syfte att tjäna pengar på. |
|
| Hur mycket bör bilen i annonsen komma ner ? Den är SV-såld och har alla saker jag söker ? En ägare innan har jag kollat upp. Vad kostar en normal service på en 320 eller 325 Diesel ? | |
|
Såg en BMW M3 på blocket Länk Passar sådana fälgar (BMW 19 " Competition) på en BMW E91 LCI Touring ? Jag tänker om det är rätt ET och bultmönster ? |
|
|
Såg precis denna länk på Schmeidmann Länk Som besvarade min tidigare fråga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.