AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.981

Köpråd E91 LCI

He
77
Herkules83
Äger ingen men letar efter en Bmw E91 LCI - Touring
Hej !

Är helt ny på forumet och har använt eran sök funktion för att hitta köpråd på en BMW e91 LCI Touring.
Vad kostar en service med kamkejda ? Bör man avvakta med köp tills den nya modellen kommer i höst ? Vad är ett bra pris för 320,325,330,335 diesel med M-paket ?

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Kammkedjan byts normalt inte. BMW har fri service 3år / 8000mil. Ska du köra en fabriksny bil eller lätt begagnad?

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Lite tips i min tråd: Länk

Jag är mycket nöjd med min. :)
He
77
Herkules83
Tack för svaren , bör man köpa en SV-såld istället för en importerad ? Vad bör prisskillnaden vara mellan en svensksåld och importerad ? Är Bixenon extra tillval på Bmw ?

Har hittat denna SV-sålda , är det ett OK pris eller bör man pruta ?

Länk
ma
212
macattac
520d Touring -09
260.000 för en bil som nästan gått 11.000 mil, det skulle inte jag betala. Men import skulle jag inte heller köpa.

Import eller svensksåld bör egentligen inte spela roll - skick och historik är viktigare. Men importbilen bör vara billigare i inköp jmf med motsvarande svensksåld, då den generellt är lite mer svårsåld. Och hittar du en yngre SV-såld bil än 3 år har den fortfrande fri service och vagnskadegaranti kvar vilket kan vara ett litet plus i sammanhanget.

Om jag skulle köpa en importerad E91 skulle jag valt en privatimporterad maxutrustad bil från en auktoriserad BMW handlare. Dvs inte en bil som tagits in av en vimpelhandlare i primärt syfte att tjäna pengar på.

He
77
Herkules83
Hur mycket bör bilen i annonsen komma ner ? Den är SV-såld och har alla saker jag söker ? En ägare innan har jag kollat upp. Vad kostar en normal service på en 320 eller 325 Diesel ?
He
77
Herkules83
Såg en BMW M3 på blocket

Länk

Passar sådana fälgar (BMW 19 " Competition) på en BMW E91 LCI Touring ? Jag tänker om det är rätt ET och bultmönster ?
He
77
Herkules83
Såg precis denna länk på Schmeidmann

Länk

Som besvarade min tidigare fråga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.