AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.071

150 samtal på 3timmar! Blir följden när du sätter ett för lågt pris på en 540i/6 E34

En 540i/6 E34kollega (han hade redan en Daytonaviolett 95a) i Tyskland köpte precis sin andra 540i/6 E34 lite oväntat när en kvinna satte ut sin 18600milers 94:a med M-Technik Sportpaket för €2000 inklusive rostiga dörrar. Hon satte ut annonsen en måndagnatt och 3timmar senare hade hon 150 obesvarade samtal!!

Mario lyckades köpa den av henne och när kontraktet var skrivet frågade hon; vad är det som är så speciellt med den här bilen?

Hon hade kunnat dubbla priset och den hade ändå blivit såld direkt:). Med rostfria dörrar fyrdubbla det.

Tråd om #32 inklusive några bilder på #338 Länk

och så pratar folk här om att det är såååå svårt att sälja V8bilar, det måste vara fel sorts V8bilar för 540i/6 E34 är alltid populär:).

Stephan
Fantastiskt! Det är så kul att se responsen och efterfrågan för en fin e34 540 är så hög!! Man blir bara så glad av att se detta. Den var ju riktigt fin, schysst färg och fälgar - helt rätt kombo. Till rätt pris blir dom sålda direkt - kul:P En dag ska jag oxå köpa mig en fin 540 eller M5 :D Men man ska nog bevaka marknaderna hårt för att hinna slå till på en så pass ovanlig bil..

bl
37
blower66
330d -05
fan jag sålde min manuella 540 95:a för 10 år sen...då va den inte speciellt het på marknaden o den va fan riktigt fin dessutom..
blower66; Då köpte jag min första osedd utan bilder med €1000 i handpenning. Pris utan prut (gick inte att få ner alls) var €8993. Självklart är den kvar och är i bättre skick idag, den kommer aldrig bli till salu

Vilket exemplar hade du? En kortare beskrivning med färg/utrustning räcker troligtvis för att förstå vilken det var.

Stephan
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Kidnappar tråden lite!

Jag har en E38 740i 6vxl,hur pass (o)vanliga är dom igentligen ?Har kollat lite på blocket dom senaste åren och har kanske sett 3-4 stk.Är det någon som helst efterfrågan på dom?

BMW fûr allè
bl
37
blower66
330d -05
Stepan; den va svartmetallic intagen från tyskland av mig var vid import utrustad med tygin´redning i elversion annars inget jätte fancy i utrustning..ingen antispinn men taklucka klima och stora färddatorn bytte till helskinn i sportmodell senare lätt rost runt tanklocket och hål på en ljuddämp när jag sålde... heter sor 823 om jag inte minns fel
blower66; En lite märklig historik på den, till salu okt-07 av ägaren två som inte sålde den till någon i Sverige utan den står fortfarande på ägaren två, dock avställd sedan dess vilket kan betyda att den är exporterad till ett land som inte meddelat Transportstyrelsen/Vägverket om detta, säljbilderna är tagna på OKmacken i Kungsängen då den såg lite ledsen ut med rost på huven, runt tankluckan och ett av tre x-ljus trasigt. Har du bilder från din tid är det intressant. Skicka i så fall på 540i6e34@gmail.com tack.

Bimmerbåjj; E38 740i/6 är rätt ovanlig speciellt med M62 där det byggdes 486st exemplar alla vänsterstyrda och i Europautförande (det finns faktiskt inga manuella E38 i USA-utförande eller högerstyrt-utförande oavsett motor) medan 740i/6 E38 med M60 byggdes i ca 1900exemplar = totalt mer en dubbelt så många som E34 540i/6 i vänsterstyrt Europautförande. Tyvärr är väl inte E38 740i/6 i närmelsevis lika populär som E34 540i/6 men i och med den 6vxl lådan är grundvärdet (läs i delar) klart högre än motsvarande 740iA.

För övrigt köpte jag nästan en av de sista (24 bakifrån) hösten 2001 en mycket vacker 98a i Arktissilber med Shadowline, 18" M-Parallell, Navi, xenon, taklucka, telefon, mörka rutor och cdvxl med 1äg från en BMWhandlare.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.