|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min Abs och asc är ur funktion. Asc lampan lyser, men inte Abs lampan. Den lyser aldrig, inte ens vid start. Jag har tagit ur instrument panelen och kollat, för jag tänkte ifall lampan var trasig eller bort plockad. Men det sitter ju dioder där, så varför lyser den inte?? Tacksam för svar. | |
|
Kollade du så att de inte satt tejp där? Låter som att de skulle kunna vara abs enheten som är trasig. vanligt fel iaf om man har asc..! de är bara skicka in och få de repat. hade samma fel på min 523 -99. |
|
|
Japp ingen tejp. Körde ett test på mätarhuset också, men den lös inte då heller? Å de låter ju trevligt. Vad kostar det? |
|
|
Hjälpte precis en kompis med samma broblem , dock på en Audi A6 . Där var dioden trasig i mätarhuset , ett nytt kostade i princip som halva bilen så det var inget alternativ ! Ett begagnat mätarhus på returbilen för 200:- samt en "china" kabel för 300:- , sen var det bara att koda in nycklar och ändra mätarställning så var det klart . Borde ju finnas en liknande manöver som fungerar på BMW , någon "guru" svarar säkert strax ;) |
|
| Okej. Haha ja vi får hoppas att Hasso eller Folke nappar på tråden snart:) | |
|
Sådär, har klrt en diagnos med dator nu. Det är garanterat styrenheten. Datorn fick frispel och bara flimmrade. Fick tag på lite elschema också till Abs lampan som inte lyser alls. Den är direkt matad från styrenheten på dom tidiga e39 via pin nr 17 och 18 i kontaktstycket till kombi instrumentet. Där var det helt stendött, så styrenheten är så rökt den bara kan bli. Skönt att ha fått reda på felet iallafall:) |
|
| De var inte så välldigt dyrt att fixa tror jag betalade 2500:- | |
|
Bmw gurun som kollade på bilen idag trodde att min box var ännu billigare att laga. Den var tydligen mindre avancerad och dom brukade igentligen inte gå sönder alls lika ofta som dom nyare. Men vi får väl se. Annars har jag en bekant som kunde sälja en beg. Till mig. Men då måste man väl åka in till Bmw och koda ihop den med bilen? |
|
| Jo dom säger då att man måste de. men kolla på innosund.com de var dit ja skickade min box gick välldigt smidigt. | |
| Okej. Tänkte att jag skulle börja kika på det efter semestern. Tack för tipset! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.