AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.495

går det byta nivåreglering till vanliga stördämpare bmw e39 ?

kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
Hej har en bmw e39 med nivåreglering(luft) som värkar läcka lite och funderar då på att ta bort nivåregleringen och montera vanliga dämpare om det går.

Är det någon här som har gjort det ?
Vad ska man sätta dit för grejjer ?
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
Har kollat lite värkar som att stötdämparen är samma som på dom utan nivåreglering.Är det bara fjädern som är utbytt mot luftbälgen ?

så går det att byta bälgen mot en fjäder ?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är det en touring vi pratar om? Jag har en -01:a med vanliga sprialfjädrar bak. Vet ej om det krävs att andra delar byts också. Det verkar vanligtvis vara plastkopplingar till slangarna som spricker och läcker, så det enklaste är väl att byta dessa, så behåller du ju nivåregleringen.
kr
49
krille_1991_
540iA -95 e34
525i-02 e39
joo det är en touring jag har.Jag misstänker att det är en luftbälg som läcker och en sån kostar ju som sagt 2000kr och vid byte är det väl lika bra att byta båda två så där har man 4000kr.Så när man lika ska lägga ut så mycket så funderar jag om det finns någon typ av ombyggnations sats så man får vanliga dämpare.Då kan man ju klara sig från framtida problem med regleringen,det värkar som att det kan bråka ganska mycket på vintern
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du kanske kan se på ingående delar och artikelnummer om du kikar på realoem.com vad som skilljer mellan luft- och spiralfjädrar. Stötdämparna sitter ju separat så jag tror inte det ska skilja så mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.