|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skulle städa genom bilen rejält idag och röjde i facken på sidorna av bagageutrymmet. På sidan med spolarvätskebehållaren lossnade ena gummiflärpen i ventilationsgallret och försvann ner i karossen :( Har bockat, bänt och svurit och försökt få loss plastgallerna, men de sitter som sten. Har någon här demonterat dessa tidigare? Hur går man tillväga om man inte vill knäcka dem? Verkar bara vara klämd i plåten, hittar inga skruvar. Tack på förhand - Storstädarn | |
|
Det gick till slut. Fy fan. Mina fingrar värker. Om någon av outgrundlig anledning skulle försöka sig på samma operation så tipsar jag om följande tillvägagångssätt nu när jag vet hur det ser ut bakom: Ta en japanspackel eller något annat tunt och hårt och för in i överkant på position motsvarande de fyra utstickande flärparna i botten. Det ligger en tunn gummipackning runt hela, så försök hamna på karossidan av den. Tryck sedan och dra ut samtidigt. Den första tog tre timmar av svordomar och småskador på plasten, den andra tre minuter. :) En del rost bakom vid gummipackningen mellan kaross och stötfångare (M-technic) så kanske inte fel att ta en titt om man är rädd om bilen. / Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.