|
|
|
|---|---|
"Dalle" |
vad måste man gör för att det skall vara möjligt att 2,5 24v motorn skall passa. Har hör att man måste byta tråg för att få plats med den. Och i så fall passar m20 tråget med m50 motor. Kom gärna med förslag och ideer. |
|
Du kan använda tråget från E34 525. I övrigt passar den ganska bra. Kiip Spiiding! |
|
|
Om du ska ha oljetråget från e34, måste du också ha sugröret från samma bil. Enklast är att köpa motorn från e34 direkt så sliper man byta tråg, sugrör och oljestickan. kolla länken Länk Jag har följt deras anvisningar och det funkar fint. bromservot från en 320 e21 motorfäste från 325i e36 motorkuddar från 535 e28 |
|
|
Wardof: Hur mycket kostade konverteringen? bromservot från en 320 e21 motorfäste från 325i e36 motorkuddar från 535 e28 var det bare dette du trengte av delar? |
|
|
Bromsevot 400 kr på skrotten Fästen 250 kr för båda på skrotten (nya kostar de 250 st på BMW) Motorkuddar 500kr för båda (nya, också på BMW) Jag tog svänghjulet och startmotorn från e30 320, som satt i bilen från början. |
|
|
Har du några bilder på hur det ser ut och har inte SBP märkt nåt? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Sperstad: Konverteringen kostade runt 15000 inkl motorn men det var för att jag fick springa runt och jaga massa delar. Så försökt att få motorn komplett dvs. generatorn, remmar ,luftmätaren, databoxen, tomgångsmotorn, luftburken och dess givare. och alla slangar (kyl och luft) som är ganska dyra. Fläktkopplingen fick inte plats så jag använder elfläkten som BMW använder framför kylaren på bilar med AC, men jag tror att fläktkopplingen som är till M50 motorn ska passa eftersom den är tunnare, jag har bara provat med M20 fläktkoppling. deejaywasp: Har inga bilder här, är inte hemma och har inga på nätet, ska lägga ut några snart Angående SBP kolla länken Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.