AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.417

Airbaglampa funkar inte på E36 Cabrio

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jaha, då fick man ombesiktning pga en airbaglampa som inte lyser. Från 1 feb började dom visst kolla även detta.
De flesta trådarna här handlar om lampor som lyser. Nu är det alltså tvärtom. Den startar aldrig. Jag har bytt lampan 3 gånger så den måste vara hel. Säkringen är också hel. Har haft bort förarairbagen för att kolla efter lösa kontakter och brustna kablar, men allt ser helt ut och sitter fast. Enheten som sitter under sittdynan bak är också inkopplad som den ska utan exteriöra skador. Var sitter det ytterligare enheter för airbag? Det är en E36 cabriolet från 1997 och den har dubbla airbags. Vore kanon med lite vägledning.

M5 E39 i Sverige Länk
På min E36 så funkade varken dimljus (eller dess indikering i instrumentpanelen) samt service-indikatorn vid inköp. Iaf köpte bilen ändå då jag misstänkte "skitfel", vilket det oxå var. Sitter 3 kontakter på instrumenthusets baksida, den närmast tankmätaren satt ej i ordentligt. Nu bör du ha satt i dessa kontakter på nytt iom att du bytt airbaglampan, men kolla så de verkligen har den där "kugghjuls låsningen", på min bil var den "låsningnen" knäckt på den kontakten som inte satt i ordentligt varvid den "drogs ur" när man monterade instrumenthuset verkar det som.
Fick du någon ordning på det hela? Har också en E36 från -96 där lampan är ny och säkringen är hel men där airbaglampan aldrig tänds. Ska besikta igen snart..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.