|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då var det dags (igen)... Har hittat en fin beige/bronzemetallic e90 sedan, 325xi med Aut, 8500 mil till min sambo. I övrigt väldigt välutrustad med hel-skinn, pdc, acc etc.. egentligen bara navi som saknas på min och hennes önskelista. Säljaren (bilhandlaren) begär 169k för den bilen. 1. Vågar man köpa en 325a idag med risk för att drabbas av tickande/knackande motor? (den har INTE varit inne för toppbyte, eller någon åtgärd med avseende på ovan problem) 2. Ligger handlaren rätt i pris, eller borde det finnas prutmån? Tack för på förhand! Mvh | |
| Hej! Funderar oxå på att köpa en 325xiA. Är ni nöjda med bilen? Drar den mycket bensin? | |
|
En kompis köpte precis en 330iAT -07 med 10.000 mil på mätaren för 149' från handlare så några 170 för en 325iX kan jag inte tycka är prisvärt. Snarare runt 130. ------- //Lövet |
|
| Pew - min frus chef har en sådan fast facelift. Den ligger kring litern men det beror såklart på körcykeln. | |
| Bara den färgen gör ju minst 10-15.000 minus så max ca 130 är nog rätt. Dock tror jag inte du/ni skall oroa er över motorn..har den inte haft problem tidigare och är rätt servad är det nog inga problem, långt ifrån alla som haft problem med toppen! Navi är överreklamerat speciellt en som är 5-6 år gammal, kan kosta skjortan att få uppdaterad. Lycka till! Mvh | |
|
Tror trådskaparen har köpt bilen redan... Passo222: Så du har inga problem med din motor. Hur långt har den gått? Har kollat på en som har gått 10500mil. Hörde inget tickande vid provkörningen men motorn var inte helt kall då. Om jag ska köpa den tänkte jag prova den ordentligt när den är kall. Verkar som de flesta som har fått problem har fått det redan vid ett par tusen mil eller t.o.m tidigare. Hur ser man motortempen. ingen vanlig mätare på E90 vad jag såg. Känns väl som att drygt 100' för en -06a xiA T, Dynamic+advantagepaket är ett skapligt pris. |
|
|
Re: Pew Jag har faktiskt bytt topp på min, vid 2.200 mil, fick det på goodwill av BMW centralt då garantin gått ut. Kör väldigt lite så min har bara gått ca 4.600 mil nu. Inga motorproblem alls sedan bytet. Däremot har jag fn en del konstiga felmeddelanden för trasiga glödlampor trots att alla lyser, har bytt batteri men det verkade inte hjälpa..utredning pågår. Mvh |
|
|
Passo, Vilka lampor får du felmeddelande om? På en gammal e36a som jag hade för några år sedan så fick jag felmeddelande på bromsljusena fastän de funkade, det visade sig vara kabeln som ska övervaka som var av i genomgången till bakluckan.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Re: Simon76 Det är bara en gul överkorsad (tror jag) glödlampa som tänds och efter ett tag slocknar den och en liten varningstriangel tänds som i sin tur försvinner efter någon minut. Ingen kod eller annan hänvisning till ngn specifik lampa som hänvisas och jag har kollat alla ett flertal ggr..lite trött på detta. Mvh |
|
|
Fan vad irriterande.. Jag hade fått spel på det.. Hatar varningslampor.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Simon76 Vet du möjligen hur mycket bilen drar ur batteriet i ¨sleep mode¨..frågar pga att när jag bytt batteriet frågade jag ifall det behövde laddas men de (BMW) sa nej, det är ju nytt. Körde 20 mil och efter 4-5 dagar, då bilen stått still, satte jag ändå dit en Ctek-laddare 5A och den ställde sig på läge 3 dvs bulkladdning (då har batteriet under 80% kapacitet)..är det normalt?? Det var fulladdat efter ca 5-6 timmar. Mvh |
|
|
Det finns säkert någon här som kan svara bättre än jag.. Gissningsvis så borde bilen kunna stå med larmet på i över en månad utan problem, kanske längre. Batterierna brukar vara mer eller mindre fulladdade när man köper dem(beroende på var man köper dem), men däremot så brukar inte bilens generator ladda mer än ca 80-90%. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Läge 3 på en Ctek-laddare låter inte helt bra. Borde stå på läge 4 i normala fall. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Nej, tycker inte jag heller är bra (läge 3) funderar på om jag verkligen fått ett nytt batteri eller om det är ngt fel på detta eller om det ev finns något som drar tjuvström fast den är i sleep mode.. Skall tillbaka till BMW så får vi se om de hittar något. Förlåt TS att det blev lite annat än vad du avsåg..rann bara iväg! Mvh |
|
|
Re: Simon Var in och körde en uppkoppling på bilen, det visade sig att vänster bromsljus hållare indikerade fel..fast den lyste. Är tydligen ett känt fel numera då dessa är känsliga för vilka fabrikat av glödlampor man använder?? (enl BMW) Jag har aldrig bytt ngn glödlampa! Skall byta hela lamphållaren och lampor vä bak. De körde även en test på batteriet, höll 110%!? Mer än fullt, hur det nu kan vara mer än 100% ... :-) Mvh |
|
|
Jaja. Slutet gott allting gott, som det verkar.. :) ------- Min bil suger inte... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.