|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var hos bilmekarn idag för att jag behöver byta en eller flera lamdasonder då SBP anmärkt på för högt värde. Han körde en del testprogram för att till slut hitta felkoderna och nollställa alla dem När jag skulle köra hem startar bilen men går bara på tomgång och på panelen kommer följande upp Engine Fail Safe Prog. Kan de program verkstaden använt ha ställt till det i datorn då jag såg att samma meddelande dök upp under felsökningen? Har testat med att koppla ur batteriet en 20 min men samma fel. Har dessutom testat att hänga på ett extra batteri skuffen för att undanröja batteriproblem. Mvh /Tony | |
|
Om jag har rätt så har den dator man kör diagnosen med ingen egen strömtillförsel och tar således ström från bilens batteri. Min bil har med största sannolikhet dåliga batterier och ville knappt starta efter att vi kört en diagnos/nollställt alla felkoder. Som en säkerhetsåtgärd så lät jag batterierna laddas under 12h efteråt. I mitt fall har jag haft Transmission FailSafe Program vid start men det har räckt med att slå av motorn och igång igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.