AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
962

Vibrationer vid motorvägshastighet samt inbromsning

Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Hej!

Jag har vibrationer när jag kör i ca 100 km/h samt när jag bromsar, dom är inte så farliga men dom känns ganska bra i ratten, jag har nya skivor samt klossar bak sen ett par månader, tror ni det beror på bromsoket som kärvar och ligger emot?

Eller någon som har tips o trix?
Visa användare
160
525t
Bmw M3 E46
XC60 D5
Hade problem på min förra e39, bytte skivor 3 ggr men inget hjälpte.
Bytte framvagnen och då försvann problemet, troligen slitna bussningar gissar jag på, det blir vibrationer i framvagnen när du lägger an bromsen, min vibrerade mindre vid tvärnit och allra mest om man bara la foten lite lätt på pedalen..

Min gissning som gav mig huvudbry i ett år :-)

Pär M
Bmw 525iA Touring -2003
41
Fågeljakten
320i Touring -96 R.I.P
Har samma problem med min e36, förra ägaren sa att det bara va o byta skivor(vilket jag inte gjort ännu, men efter lite påläsning verkar det som bussningarna... Lätt att vara efterklok. Lita aldrig på vad säljarna säger inte ens om de är dina lärar som i mitt fall. =)

/Jåkim
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Luft upp framhjulen och känn(ryck) på däcket i olika riktningar ifall du känner något glapp.

Kolla även hur inre bärarmsbussningen ser ut, kolla om damaskerna till spindellederna är hela, inre och yttre.

Glöm inte kolla styrstaget med.

Om du misstänker att skivorna är skeva åk till biltema och köp en Indikatorklocka 199kr (191443) Glöm inte att dra fast skivorna ordentligt med brickor till hjulbultarna innan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.