AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.402

Istället för Mobilcare?

Bo
19
Bonkarn
325iA -06
Hej.
Min bil passerar strax 7år, vilket innebär att jag inte längre kan ha BMW Mobilcare längre om jag förstått det rätt.
Har Ni nåt bra tips på likvärdigt komplement till min försäkring?
Betalade 241/år förut...

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag har Falck Euro Assist på en 10 år gammal bil av annat märke. Kostar ca 500kr/år.

Bo
19
Bonkarn
325iA -06
Låter dyrt...

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
IF har liknande för ca 250:- om jag minns rätt! Falck varianten är dyrast av alla erbjudanden som kommer då och då hem i brevlådan.

Alpina B8 Länk
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Det finns många alternativ på marknaden förutom Falck som jag tycker är dyra och har många begränsningar ( ja jag är partisk, kör åt Assistancekåren....)

Alternativ:

SBM Väghjälp, www.sbmfordon.se
Solid Assistans, www.solidab.se
Motormännen Väghjälp, www.motormannen.se

Dom större verkstadskjedjorna erbjuder ofta fri assistans när du servar hos dom, tex Autoexperten, Mekonomen. Meca, Bosch, AD Bilverkstad tex.

Glöm heller inte ditt försäkringsbolag som Abbe var inne på, nästan alla har en egen form av assistans, folksam, Moderna, Trygg Hansa, LF mfl.

Kolla och jämför vad du behöver och vad man erbjuder, skillnader finns i hur olika skador och haverier regleras.
Vissa kan ge hjälp med bärgning men inte hyrbil, olika antal dagar med hyrbilen.
Räknas dagarna som arbetsdagar eller kallenderdagar?

Huvudsaken är att man har en assistans och utbytbar den när man behöver, möter dagligen haverister som blir överlyckliga när deras problem löser sig med bärgning och hyrbil.

Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.