|
|
|
|---|---|
|
Ska byta hjullager och måste ha loss bärarmen höger bak på min e36a hur gör jag för att lossa den? Har försökt titta runt omkring men inte kommit på någon lösning.. Tacksam för svar! | |
| Ingen som vet?:/ | |
| Är det verkligen ingen som lossat vajern? | |
|
Vajern sitter "ipressad" i navet och ibland är det i princip omöjligt att få ur vajern utan att skada den(rostar fast). Svårt att komma åt att "slå" loss den, kan gå med ett dorn genom ett av bulthålen men själva vajern är i vägen för att bara kunna slå på ytterhöljet. OBS, lätt att deformera änden på vajern så att inte den lilla "stålpinnen" går att få dit igen och då är det bara att byta vajer. Om den sitter så hårt så får du släppa vajern uppe vid handbromsspaken och låta vajern följa med bärarmen ut, detta om du inte vill investera i en ny vajer. Ny vajer köpes med fördel på biltema(ca 120:-) passar riktigt fint. Hoppas det kan vara till någon hjälp. Mvh Stefan |
|
|
Hej och tack för svar! Jag lyckades få loss vajern efter en hel del svordomar tog en polygrip och lirka med så släppte den till slut:) |
|
|
Hejsan! Sabb fråga till dig Beangt! Har precis bytt hjullager, men dum som man är så kommer jag inte ihåg hur själva "spännaren" alltså den som drar åt vajern ska sitta helt på bromsbackarna, håll på hela dagen, försökte att tagit bort på andra sidan men får fan inte loss ena bulten på oket så tänkte bara höra snabbt om du kommer ihåg eller vet exakt hur den sitter? Väldigt tacksam för svar! MVH / Marcus "Trying is the first step to failure" -Homer |
|
|
Frågan är även till alla ni som vet? :p "Trying is the first step to failure" |
|
|
ETK? Länk TIS? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.