|
|
|
|---|---|
|
Har eventuellt ett jobb på gång i London som kommer att vara i två år. Kan man köra en svenskregistrerad bil i England så länge eller bör jag sälja den och köpa en "Engelsk" BMW? MVH/Dan 730 -94 | |
| Du kan nog köra en svenskregistrerad. Doggeli gjorde det förrut (och kanske gör). Han borde veta hur det fungerar eftersom han också jobbar där. | |
|
det finns någon slaggs begränsning, men inte säker. Sen är det ju en fråga om du inte kan bluffa dig igenom en eventuell kontroll. trisst att sälja en bilman känner utan och innan... Men det finns ju alltid fördelar med att ha en mindre bil i London ;) |
|
|
Hej Dan! Läs mailet jag skrev, hör av dig om du har några frågor. // Doggeli (Oo=oO) |
|
|
Doggeli. Jag ska ner till spanien och plugga och tänkte ta med mig bilen dit, den är svenskreggad med svensk försäkring, det räcker väl? Hört att man inte får vara utomlands mer än ett år, men att man kunde åka över gränsen till portugal och få en fin stämpel i passet. Tacksam för info. MBA (muy bien aptado) |
|
|
Hej! Jag är nog ingen expert i området men jag har varit öppen imot försäkringsbolaget att jag ska ha bilen utomlands, med detta kommer en högre premie. Det är nog bäst att du frågar ditt försäkringsbolag innan du drar så det inte händer något som du inte får ersättning för. // Doggeli (Oo=oO) |
|
|
Nu har ju jag bara trafikförsäkring på min bil. Kanske spelar mindre roll med försäkringen då? (Helförsäkring skulle kosta 35' om året, för en bil som kostade 50' i inköp!) MVH/Dan 730 -94 |
|
|
Angående "3-månadsregeln" hur kan försäkringsbolaget veta att man haft bilen utomlands längre än 3 månader? Det enda tillfälle bilen registreras är väl vid besiktning. Hur mycket högre blir premien? Svinmycket eller är det värt att betala för att slippa mygla? MBA (muy bien aptado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.